ovo morate znati / Objavljen niz važnih mjera i uputa: Evo kako putovati Europom u doba koronavirusa

Image
Foto: Athens International Airport

Putujete li autom, vlakom, avionom, autobusom ili brodom, važno je znati pravila

13.5.2020.
16:32
Athens International Airport
VOYO logo

Europska komisija otkrila je niz mjera čija je svrha osigurati da ljudi ponovno mogu sigurno putovati Starim Kontinentom dok vlade pokušavaju oživiti turizam i zrakoplovnu industriju koje je zaustavio koronavirus.

Slijede opće smjernice za putovanja zrakoplovom, vlakom, brodom te za cestovni promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

OPĆE SMJERNICE:

  • Putnici će se poticati da putem interneta kupuju karte, rezerviraju mjesta i obave check-in.
  • Putnici trebaju nositi zaštitne maske, pogotovo na mjestima na kojima se ne mogu cijelo vrijeme u potpunosti poštovati mjere fizičke distance. Maske ne moraju biti medicinske.
  • Fizičku distancu treba osigurati na sigurnosnim pregledima i punktovima na kojima se predaje i uzima prtljaga.
  • Treba uspostaviti posebne trake kako bi se odvojili putnici u lukama, zračnim lukama, na željezničkim postajama, autobusnim postajama, trajektnim pristaništima i stajalištima gradskog javnog prijevoza.
  • Treba ukloniti klupe, stolove i sve ono što ohrabruje okupljanja ili ih tako postaviti kako bi se osiguralo održavanje fizičkog razmaka.
  • U autobusima, vlakovima ili trajektima može biti dopušteno manje putnika, a putnici koji ne žive u istom kućanstvu mogu biti odvojeni.
  • Prometno osoblje treba imati odgovarajuću zaštitnu opremu.
  • Trebaju biti dostupna sredstva za dezinfekciju, a vozila treba redovito čistiti i dezinficirati.
  • Hrana, piće i druga roba možda se više neće prodavati u prijevoznim sredstvima.
  • Duty-free trgovine i druge trgovine trebaju kontrolirati kretanje putnika s pomoću podnih oznaka i ograničiti broj kupaca te pojačati čišćenje i postaviti zaštitne pregrade na blagajni kako bi se fizički odvojili kupci od prodavača.
  • Mobilne aplikacije s mjerama praćenja i upozoravanja zbog dolaska u kontakt sa zaraženima mogu se koristiti na dobrovoljnoj osnovi. Takve aplikacije trebale bi funkcionirati prekogranično.

ZRAČNI PROMET:

Regulatori će u sljedećih nekoliko tjedana donijeti protokole koji bi trebali uključivati sljedeće:

  • Treba pojačati ventilaciju zraka zračnim filtriranjem poput onog u bolnicama i okomitim protokom zraka.
  • Kretanje u avionu treba ograničiti, smanjiti interakciju s posadom.
  • Upravljanje protokom putnika: raniji dolazak putnika u zračnu luku; korištenje elektronskog check-ina ili njegovo obavljanje na automatima; smanjenje kontakta prilikom predaje prtljage, sigurnosnog pregleda i provjere dokumenata, ukrcaja te tijekom podizanja prtljage.
  • Prednaručivanje usluga i obroka treba obaviti, kada je to moguće, u vrijeme rezervacije.

CESTOVNI PRIJEVOZ:

  • Na terminalima, mjestima za odmor uzduž autocesta, na parkiralištima, benzinskim crpkama treba održavati visoku razinu higijene.
  • Na postajama treba upravljati protokom putnika.
  • Tamo gdje se ne mogu osigurati odgovarajuće razine javnog zdravlja, treba razmotriti zatvaranje postaja.

AUTOBUSI I MINIBUSEVI:

  • Trebaju se koristiti stražnja vrata za ulazak putnika, a prozračivanje provoditi otvaranjem prozora umjesto uključivanjem klimatizacije.
  • Sjedenje treba organizirati tako da obitelji sjede zajedno kada je to moguće, a ljudi koji ne putuju zajedno trebaju sjediti odvojeno.
  • U minibusevima putnici ne bi smjeli sjediti kraj vozača ako nije moguća fizička odvojenost.
  • Ako je moguće, putnici se sami trebaju brinuti o svojoj prtljazi.

ŽELJEZNICA:

  • Učestalost i kapacitet vlakova treba pojačati i ako je potrebno smanjiti gustoću putnika.
  • Željeznički prijevoznici trebaju uvesti obaveznu rezervaciju sjedala u međugradskim i regionalnim vlakovima.
  • Na kratkim putovanjima putnici trebaju između sebe ostaviti prazna sjedala, iznimka su osobe iz istih kućanstava.
  • Željeznički prijevoznici trebaju koristiti sustave prebrojavanja putnika, posebice u prigradskim vlakovima radi upravljanja kapacitetom.
  • Treba upravljati protokom putnika na postajama ako se ne mogu osigurati odgovarajuće razine javnog zdravlja.
  • Treba ohrabrivati putovanja u vremena kada nije najveća gužva uvođenjem poticaja poput prilagođavanja cijena ili fleksibilnim radnim vremenom kako bi se izbjegle velike gužve putnika.
  • Vrata se trebaju otvoriti na svako postaji automatski ili ih treba vozač ručno otvoriti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo