POHVALNO ILI NE? / Napokon ćemo u nečemu biti na prosjeku EU

Nakon kratkotrajnog zastoja zbog krize, ponovno je jače krenula gradnja i otvaranje novih šoping centara. A zemlja koja nema puno proizvodnje s milijun trgovačkih kvadrata približava se prosjeku Europske unije.

27.3.2012.
18:45
VOYO logo

Zagrepčani će za dva dana moći u šetnju i novim trgovačkim centrom na istoku grada. Uz mnogobrojne trgovine, na 50 tisuća četvornih metara austrijski investitor predvidio je i kino dvorane i druge sadržaje.

"Očekujemo da će i ovaj trgovački centar biti na razini postojeća dva, to znači da će imati dobre brojke i što se tiče posjetitelja i prometa. Što se tiče krize, ona je tu, ali mislimo da je dosegla dno i sada očekujemo rast", kaže projektni menadžer KrunoslavDominiković.

Bez obzira na krizu, rast očekuju i drugi investitori, jer su u 2011. otvorena tri nova centra u Zagrebu, gdje je gotovo polovica ukupnog broja centara u Hrvatskoj, zatim dva u Osijeku, po jedan u Šibeniku i Varaždinu. Ukupno više od 130 tisuća novih četvornih metara.

Hrvatska se bliži europskom prosjeku po broju kvadrata na broj stanovnika, no to nije jedini pokazatelj hoće li u nekoj zemlji novi šoping centar dobro poslovati. Kupce privlače i drugi sadržaji.

"Kina, igraonice, kuglanje, svaki novi projekt podiže ljestvicu i donosi neki novi sadržaj", kaže VedranaLikan.

Za te nove sadržaje mnogi su zainteresirani. Na jednom mjestu obave nekoliko stvari. No, drugi tvrde kako bi mlade obitelji vrijeme trebale provoditi drugdje.

U iduće dvije godine Hrvatska će biti bogatija za 116 tisuća novih šoping kvadrata. U planu je već godinama i Ikea, poznati švedski lanac trgovina namještajem, koji je smanjio ukupnu investiciju, a gradnju svog centra odgađa iz godine u godinu.

I dok jedni posluju loše i zatvaraju trgovine, drugi otvaraju nova radna mjesta.

Svima je jasno, šoping centri više nisu samo prostori za kupnju, a sviđaju li se građanima dovoljno njihovi novi sadržaji pokazat će sami.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo