stručnjak za nove tehnologije / Dragan Petric za RTL.hr o Facebooku: Na njemu su aktivni stariji korisnici koji rezbare ovoj društvenoj mreži lijes

Image
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL/Shutterstock

U Otvorenom uvodniku osobe iz javnog života, politike i raznih struka slobodno i otvoreno pišu o aktualnim zbivanjima i pitanjima iz njihovog područja djelovanja

30.10.2021.
12:00
Goran Stanzl/PIXSELL/Shutterstock
VOYO logo

Dragan Petric, stručnjak za nove tehnologije u Otvorenom uvodniku RTL.hr-a piše o Facebooku, metaverzumu i problemima ove društvene mreže.

Za egzistencijalnu krizu u koju je zapao Facebook nisu krivi ni zviždači, ni onaj cjelodnevni pad te mreže, a ni skandal s Cambridge Analyiticom, već činjenica da mu je korisnička baza naprosto ostarila!

Ovih je dana iz Facebooka iscurio i alarmantan rezultat internog istraživanja prema kojem je broj teenagera koji ga koriste pao 13% kroz posljednje dvije godine, a projekcija pada za naredne dvije godine iznosi šokantnih 45%. 

Zuckerberg i ekipa se planiraju približiti mlađoj publici eksperimentirajući s "metaverse" apstrakcijama, pa čak i mijenjanjem imena krovne kompanije, kako bi precepciju tvrtke razdvojili od same društvene mreže. Uvjeren sam da time neće moći doprijeti do mladih korisnika - nikakav "metaverse" neće postati "budućnost Interneta" kao što nemušto pokušava nagovijestiti tvorac Facebooka, niti klince zanima jesu li društvena mreža i kompanija koja stoje iza nje istog ili drugačijeg imena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OBJAVIO ZUCKERBERG /

Najpopularnija društvena mreža promijenila ime: 'Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta'

Image
OBJAVIO ZUCKERBERG /

Najpopularnija društvena mreža promijenila ime: 'Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta'



Mladi danas koriste moderne, brze i vizualno orijentirane društvene mreže, kakve su TikTok, Snapchat, OnlyFans, pa i Instagram, dok se oni ozbiljniji sve više prebacuju na Linkedin - to su mreže koje rastu i koje postaju vodeće platforme za online okupljanja.

Na Fejsu ostaju svakodnevno aktivni – nemoguće je ne primijetiti - samo stariji korisnici koji svojim nekreativnim narativom, ne sluteći, rezbare ovoj društvenoj mreži lijes. Čavle u taj lijes zabijaju:

1. Covid-fanatici. Rigidna ekipa koja svakog dana uporno dokazuje svoj stav, diveći se sebi kako su bili u pravu kada nešto slučajno pogode. Fanatici opsjednuti nakanom da svih uvjere u svoju - nikom bitnu - istinu. O koroni, o cjepivu, o mjerama, o Možemo, o Milanoviću, jučer o popisu stanovništva, danas o kovid-potvrdama, sutra o, recimo, novom uhapšenom ministru... 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Smarači floskulama. To su oni koji "pitaju za prijatelja", kojima je "pametnom dosta", koji će "ovo samo ostaviti ovdje"... Kako li je to tek neduhovito, neoriginalno i nezanimljivo.

3. Reporteri evidentnog. "Potres je", "pada snijeg", "vruće je", "zima je", "peenaaaal", "HDZ vodi u Zadru"... Jer kao ne bih to znao bez da mi ti kažeš?

4. Reporteri reportera evidentnog. "Joj sad će svi pisati da je potres", "joj sad će svi postati slike snijega", "joj svi pišu kako im je vruće/zima"... Odakle ta ideja da se spam spamom izbija?

5. Domino pločice. Oni koji vide druge kako RIP-uju umrlog pjevača ili kako pišu da su se čipirali uz selfie cijepljenja ili kako šeraju meme s Mamićem, pa naprave isto, kreirajući domino efekt ubitačne dosade.

Pa nema tog metaversea u kojem te spike - sve i da ih slušam vozeći se na autonomnom dronu, s 5G VR headsetom na glavi i Teslinim AI dildom u dupetu - ne bi bile abnormalno smrtno dosadne i meni, a di neće nekom teenageru!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo