Jesu li to naseljiva područja? / Na Marsu otkrivena tri podzemna jezera, život na Crvenom planetu možda je ipak moguć: 'Otkriće vode posebno je uzbudljivo'

Foto: Shutterstock

Otkriće je od velike važnosti jer ukazuje na potencijalnu prisutnost mikroba na Marsovoj površini.

30.9.2020.
Shutterstock

Znanstvenici su prije dvije godine otkrili naizgled slano jezero ispod površine ledene kape na Marsu, a novo istraživanje otkrilo je niz manjih slanih jezera u neposrednoj blizini, prenosi CNN.

Talijanski znanstvenici koristili su niskofrekventni radar MARSIS (Mars Advanced Radar for Subsurface and Ionosphere Sounding) koji se nalazi na letjelici Mars Express Europske svemirske agencije kako bi prikupili više informacija o prethodno otkrivenom jezeru te su utvrdili da je 'jezero ispunjeno vodom', rekao je u priopćenju istraživački tim.

planet B /

Kad će ljudi živjeti na Marsu: Temperatura je minus 63 Celzija, ali to nije najveći problem...

planet B /

Na temelju dobivenih podataka znanstvenici su procijenili i da je jezero dugačko i široko 30, odnosno 20 kilometara.

"Prisutnost subglacijalnog jezera moglo bi imati važno značenje za astrobiologiju i prisutnost potencijalno naseljivih područja na Marsu", rekli su u priopćenju.

Rezultatima istraživanja koje je objavljeno u časopisu Nature Astronomy u ponedjeljak, istraživački tim također je utvrdio i postojanje nekoliko manjih jezera. Sva manja područja različitog su oblika i odvojena od glavnog jezera suhim dijelom površine.

Otkriće je od velike važnosti jer proširuje znanje o klimi na Marsu i kemijskom sastavu planeta. Primjerice, činjenica da su glavno jezero i ostala manja jezera u tekućem stanju ukazuje na to da su hipersalinska, drugim riječima, sastoje se od mnogo soli.

Novo otkriće znači da život na Marsu nije samo stvar prošlosti jer, kažu znanstvenici u istraživanju, ukazuje na potencijalnu prisutnost mikroba.

Ako ima života na Marsu, znanstvenici pretpostavljaju da je nekoliko mogućih oblika, uključujući anaerobne organizme koji za preživaljavanje ne trebaju kisik, i ekstremofili koji mogu preživjeti na ekstremnoj hladnoći ili vrućini.

Znanstvenici nisu isključili ni mogućnost prisutnosti aerobnih organizama te potiču buduće svemirske misije na Mars da ciljano istražuju polarne kape na Marsu kako bi prikupili dodatne podatke.

Toma