veliki uspjeh / NASA-ina letjelica uspješno se spustila na Mars!

Bespilotna letjelica lansirana je prije sedam mjeseci i to je NASA-in prvi pokušaj da stigne do Marsa nakon 2012.

26.11.2018.

Američka svemirska agencija danas je po osmi put uspješno spustila robota na Mars. InSight Lander, svemirska letjelica koja je nastajala skoro deset godina i koštala gotovo milijardu američkih dolara, sletjela je na područje Crvenog planeta nazvano Elysium Planitia, piše Wired.

Bespilotna letjelica lansirana je prije sedam mjeseci i to je NASA-in prvi pokušaj da stigne do Marsa nakon slijetanja rovera Curiosity 2012. godine.

Naime, letjelica teška 680 kilograma ušla je u Marsovu atmosferu 20:53 sati po našem vremenu brzinom od oko 19,3 tisuća kilometara na sat. Atmosfera je tek donekle usporila letjelicu, pa je InSight koristio gotovo 12 metara širok nadzvučni padobran te potisnike za spuštanje kako bi smanjio brzinu na tek kojih osam kilometara na sat prije no što je dotaknuo tlo nogama opremljenim za ublažavanje udarca.

Thomas Zurbuchen, jedan od američkih znanstvenika koji su sudjelovali u ovom pothvatu, kaže da se radi o jedinstvenoj letjelici jer su njezinim uređajima i instrumentima doprinijele mnoge europske svemirske agencije.

Francuski nacionalni centra svemirskih istraživanja (CNES) napravio je instrument za seizmička ispitivanja. Njemački svemirski centar (DLR) osigurao je svrdlo koje može bušiti do pet metara dubine, dublje nego ijedan instrument prije. Svoj su obol dali i znanstvenici s fakulteta i instituta iz Španjolske, Poljske, Švicarske i Velike Britanije.

Informacije bitne za razumijevanje procesa nastanka Marsa i Zemlje

Svim će se tim uređajima proučavati geološki procesi na Marsu pomoću kojih se može mnogo naučiti o Marsovoj unutrašnjosti i njegovu postanku. Kako piše BBC, InSight će istraživati sastav tla Crvenog planeta, temperaturu u unutrašnjosti Marsa i kako točno Mars tetura tj. oscilira oko svoje osi.

Na taj način će mjeriti seizmičke aktivnosti, a podaci koje prikupi otkrit će kako su posloženi slojevi tla na Marsu i od čega se sastoje. InSight će također pokušati otkriti koliko je vruća unutrašnjost Marsa. Ta informacija je bitna za razumijevanje procesa nastanka Marsa, ali i Zemlje.

Brave