Crni petak / Ne nasjedajte! Ovo su trikovi kojima se trgovci služe kako bi nam izbili novac iz džepa

Image
Foto: AP Images

U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena

26.11.2020.
7:16
AP Images
VOYO logo

Cijena izgleda nikad povoljnija, a odbrojavanje do isteka popusta visi vam nad glavom - bolje je da kupite odmah.

Kraj studenoga najteže je vrijeme u godini za othrvati se "nikad povoljnijima" ponudama za Crni petak, dan s najvećim popustima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Crni petak neformalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Državama i početak je predblagdanske kupovine. Običaj koji u Americi postoji od 50-ih godina prošlog stoljeća zadnjih se desetljeća proširio diljem svijeta. 

U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svakako da će se ondje naći mnoštvo odličnih ponuda, ali stručnjaci kažu da treba biti hladne glave kako bi se probili kroz tisuće onih koje to nisu.

Nerealne usporedbe cijena

Količina uštede koju vam prodavač reklamira obično se temelji na usporedbi s maloprodajnim cijenama koje preporučuje proizvođač. Ali to rijetko odgovara uobičajenoj prodajnoj cijeni, čak i prilikom lansiranja proizvoda. Kako bi otkrili kakva je stvarna ušteda, morat ćete pretražiti internet i druge platforme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadzorne agencije poput njemačkog centra za savjetovanje potrošača u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji navode da će trgovci često povisiti cijene nekoliko dana prije rasprodaje kako bi ih zatim opet spustili i podvaliti kao veliko sniženje.

Kako bi vam suzili izbor, jednako tako znaju ukloniti određene proizvode na početku rasprodaje i zatim iznenada na kraju vratiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po riječima stručnjaka za zaštitu potrošača, popusti se u prosjeku kreću oko 20, a ne 50 posto kao što se često tvrdi. 

Kako navodi britanski magazin za svijest potrošača "Which?", više od polovine (61 posto) svih proizvoda na popustima na crni petak u Ujedinjenom Kraljevstvu zapravo je jeftinije ili ima istu cijenu i prije tzv. rasprodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vremenski pritisak i ograničene zalihe

Ograničeno vrijeme za kupnju, sat koji otkucava, osmišljeno je kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo, prije nego što dobro razmisle.

Ako nemate vremena za istraživanje tada nećete sumnjati da nešto nije u redu s ponudom. Zbog toga stručnjaci kažu da je važno ranije provjeriti je li moguć besplatan povrat proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stvari nisu uvijek povoljne kada im dodate troškove dostave. Također treba provjeriti koji je rok dostave jer se može dogoditi da neznatno jefitniji proizvod iz Kine čekate beskonačno, piše dpa. 

Isto tako se savjetuje da se ne plaća unaprijed ili izravnim bankovnim transferom na internetskim stranicama koje vam nisu poznate jer bi mogla biti riječ o lažnim ponudama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I na kraju, kada završite s kupnjom, izbrišite povijest preglednika i kolačiće kako bi otežali trgovcima da naprave sveoubuhvatne profile vaših potrošačkih navika. 

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo