'Nema više nerviranja!' / Vijest dana u Austriji i Njemačkoj: Uvode euro u našoj omiljenoj zemlji za godišnji odmor!

Image
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

U dvjema najvažnijim zemljama za turizam u Hrvatskoj otvoreno se slavi skoro uvođenje hrvatskog eura. Zvoni li na još vjetra u jedra turizmu?

3.6.2022.
9:39
Sanjin Strukić/Pixsell
VOYO logo

Nakon prvih agencijskih vijesti da je predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen objavila zaključak EK-a da je Hrvatska spremna za uvođenje eura, nije prošlo dugo a medije diljem njemačkog govornog područja u Europi preplavili su članci i detaljne analize o tome što to znači građanima tih članica EU-a, kakve sve koristi mogu imati od "hrvatskog eura".

Prvi je bio Das Bild, poslovično raspištoljen, ali i savršeno jasan već u nadnaslovu: "Kod njemačkih turista više neće biti nerviranja pri razmjeni novca." Tamo se doznalo i to da će tranzicija vjerojatno početi već na ljeto, te da će s ulaskom Hrvatske u eurozonu od 27 članica EU-a izvan zajedničkog monetarnog prostora ostati samo njih sedam: Danska, Bugarska, Švedska, Rumunjska, Mađarska, Poljska i Češka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
iskustva iz slovenije /

Kako su se na euro navikli naši ljudi koji žive uz EU granicu? 'Ne razmišljamo u kunama, uvijek u eurima'

Image
iskustva iz slovenije /

Kako su se na euro navikli naši ljudi koji žive uz EU granicu? 'Ne razmišljamo u kunama, uvijek u eurima'

Stuttgarter Nachrichten bio je još jasniji, s pitanjem u naslovu: "Može li se u Hrvatskoj (već sad) plaćati u eurima?" Pitanje ovog lista, na koje se odgovara u članku, odnosi se na njemačke turiste koji se već nalaze u Hrvatskoj na odmoru. Objašnjava im se da se, iako još uvijek neslužbeno, u turističkim središtima već sad može plaćati u eurima.

Pritom, doduše, turistima se savjetuje da malo pripaze na "primjerenost" tečaja koji im se nudi. U članku se dalje navodi da bi se u eurima u Hrvatskoj najnormalnije trebalo moći plaćati već ovog ljeta, što je informacija od nemalog značaja mnogima koji o Hrvatskoj razmišljaju kao o mjestu za ljetni godišnji odmor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stuttgarter Nachrichten tumači i prelazak s kune na eura iz perspektive građana Hrvatske, odnosno to da se tome posebno veseli turistički sektor, što – kako se ističe u nizu članaka drugih medija – Hrvatskoj znači jako puno, jer je riječ o čak petini BDP-a. Stuttgarter istodobno primjećuje i to da se mnogi hrvatski građani pitaju hoće li i koliko prelazak na euro voditi poskupljenjima.

Hrvatska Austrijancima ove godine turistički #1

Focus je jasan, zanima ga prvenstveno i isključivo ono što zanima Nijemce: "Veselje za one koji idu na odmor u Hrvatsku!" Euforičan ton Focus prisnažuje izjavom kancelara Olafa Scholza: "(Prelazak Hrvatske na euro) je tema do koje mi je jako stalo, time sam se jako puno bavio još dok sam bio ministar financija."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Austrijski Der Standard hrvatsko uvođenje eura čak spominje u komentaru Thomasa Mayera u kojem se nova članica EU-a u eurozoni, iako mala, ali svejedno, spominje kao argument iz drugog plana za to da "EU i dalje raste", odnosno da se EU razvija unutar sebe, uspostavlja sve čvršće interne veze, što je važno, kako piše, u dobu prvo pandemije, zatim posljedične gospodarske krize i konačno rata u Ukrajini s tko zna kakvim sve još posljedicama.

Tema broj jedan i povod u komentaru je danski referendum na kojem je više od dvije trećine glasača odobrilo ulazak Danske u zajedničku vojnu politiku EU-a. A svoje mjesto u tekstu našla je i Hrvatska. Ne treba isticati da je Hrvatska Austrijancima turistički nešto čak i važnija nego Nijemcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska turistička zajednica je krajem travnja prenijela rezultate istraživanja između 1200 Austrijanaca, prema kojem se pokazalo da je Hrvatska TOP izbor za ljetni odmor ove godine građanima Austrije.

Südwestrundfunk je, pak, objavio podcast svoje emisije o tome zašto je u Hrvatskoj, unatoč svim subjektivnim i objektivnim rezervama pred uvođenje eura, ipak prisutan jedan generalni optimizam. Süddeutsche Zeitung je, pak, ispod naslova "Zemlja je spremna za euro" parkirao čarobnu panoramu Dubrovnika. Jasnije nisu mogli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo