nakon nesreće odron / Tunel Krpani kao da je uklet: Je li se tragedija mogla izbjeći?

Budući da je velika količina kamenja na cesti, i to u usjeku, zbog sigurnosti prometa odlučeno je da autocesta ostaje noćas zatvorena za promet u oba smjera, a tijekom sutrašnjeg dana provjerit će se mogućnost normalizacije prometa.

30.11.2013.
18:43
VOYO logo

Iako su s autoceste Zagreb - Split kod tunela Krpani večeras uklonjena vozila iz jutrošnje teške prometne nesreće, dionica Sv. Rok –Maslenica ostaje zatvorena za promet zbog velikog odrona kod tunela „Bristovac", gdje je na kolnik pala velika stijena.

"Večeras, neposredno prije nego što je policija nakon završetka očevida predala HAC-u autocestu na saniranje kolničkih površina, srušila se velika stijena kod tunela Bristovac, drugog tunela od Sv. Roka u pravcu Zadra", doznaje se od vršitelja dužnosti direktora „Održavanja i naplate cestarina“ Hrvatskih autocesta Željka Kadijevića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budući da je velika količina kamenja na cesti, i to u usjeku, zbog sigurnosti prometa odlučeno je da autocesta ostaje noćas zatvorena za promet u oba smjera, a tijekom sutrašnjeg dana provjerit će se mogućnost normalizacije prometa.

"Nije dovoljno ukloniti kamenje koje se odronilo jer postoji tendencija daljnjeg odronjavanja, a ako se to sutra tijekom dana nedvojbeno utvrdi, morat će se u sanaciju uključiti i Hrvatske ceste koje, za razliku od naše tvrtke, rade i građevinske zahvate", kazao je Kadijević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Image
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Ledeni tragovi kočenja satima nakon nesreće još su vidljivi. Ni kiša ne prestaje padati. Nedaleko mjesta tragedije, ovaj liječnik iz gospićke bolnice, kad je išao na posao, također je doživio lakšu prometnu nesreću.

"Uvjeti su bili nemogući. Bio je led. Ja kad sam izišao van skoro sam pao i skoro sam se razbio", rekao je JasminNikšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No umjesto da pomogne sebi, otišao je pomagati unesrećenima kod tunela Krpani. Meteorolozi kažu da je temperatura u tom kraju u vrijeme sudara bila -3 i da je padala kiša koja se smrzava u dodiru s tlom. To potvrđuju i ekipe hitne pomoći.

"Cesta je bila ledena, uvjeti na cesti su bili u najmanju ruku katastrofalni. To je bilo automobila posvuda, osoba posvuda", rekla je IvanaKuhtić, liječnica Hitne pomoći ličko-senjske županije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako neslužbeno doznajemo, dionica autoceste od Kapele do Svetog Roka jedina je koja nije pokrivena policijskom ophodnjom. Navodno zbog štednje. A cestarska ophodnja, kaže osoba odgovorna za održavanje autoceste, tri je puta prošla tom dionicom sat vremena prije nesreće. Dodaje da je u trenutku nesreće dopuštena brzina prometovanja bila 100 kilometara na sat. Ledenu kišu nisu očekivali.

"Da se detektiralo, vjerojatno bi ograničenje bilo spušteno na 40 kilometara. I cesta bi se odmah posipala. Prema svim indicijama, kiša je došla iznenada. Kolnik je bio suh 20 minuta prije nesreće", rekao je Alen Kruhak, predsjednik Uprave održavanja i naplate cestarine HAC-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prometni stručnjaci upozoravaju - posipanjem soli tragedija se mogla izbjeći.  

"Kad je ledena kiša, treba trostruko više soli na cesti. Ali ako se to nije dogodilo treba drugi lanac sigurnosti, treba koristiti blagodati autoceste. Signalizacijom zatvoriti promet na toj dionici", rekao je prometni stručnjak ŽeljkoMarušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A tunel Krpani kao da je uklet. Prije godinu i pol dana na gotovo istom mjestu sletio je autobus pun čeških turista. Osmero je ljudi poginulo jer je vozač zaspao.

Ledena kiša, neprilagođena brzina, činjenica da je još bio mrak, a potencijalno i loše održavanje i kriva signalizacija, krivac su ove tragedije u kojoj su život izgubile  tri osobe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo