Astronomi u šoku / Bombastično otkriće iz svemira: Uočen golemi planet koji se ne bi baš trebao tamo nalaziti!

Foto: Shutterstock

Astronomi su uočili golemi planet za koji su mislili da je nemoguće da on postoji

29.9.2019.
Shutterstock

"Golemi egzoplanet sličan Jupiteru, uočen oko 30 svjetlosnih godina od Sunca, mogao bi nas natjerati da preispitamo svoje znanje i razumijevanje o načinu na koji nastaju planeti", kažu znanstvenici.

Ovaj planet kruži oko zvijezde, odnosno crvenog patuljka tek za desetinu većeg od našeg Sunca. Astronomi nisu očekivali da bi tako mala zvijezda mogla poslužiti kao dom takvom divovskom planetu, piše The Independent.

"Oko takvih zvijezda obično kruže samo planeti veličine Zemlje ili nešto masivniji poput Superzemlje", rekao je Christoph Mordasini, profesor sa Sveučilišta u Bernu i član Nacionalnog centra za kompetencije u istraživanju planeta (NCCR).

"Ovo što smo uočili je divovski planet s masom otprilike za pola većom od Jupitera, što znači da je barem dvostruko veći od planeta za koje se do sada mislilo da se nalaze kraj tako malenih zvijezda", dodao je profesor.

Nastao neočekivano

Tim španjolskih istraživača koji je uočio ovaj planet istaknuo je tekstu za časopis "Science" da novootkriveni planet nije nastao na onaj način koji je poznat znanstvenicima. Ovaj planet nije se razvijao postupno, od čvrste jezgre preko spajanja čestica plinova već, na njihovo iznenađenje, čini se da je nastao izravno iz plina.

Glavni autor studije Juan Carlos Morales s Instituta za svemirske studije Katalonije rekao je da je planet gotovo jednako velik koliko i njegova zvijezda te da postoji oko 200 dana.

"Bilo je iznimno uzbudljivo pronaći ovaj planet jer je to bilo potpuno neočekivano", kazao je Morales. Dodao je kako ovo neočekivano otkriće dokazuje da "oko zvijezda male mase može nastati nova populacija masivnih planeta."

"Imali smo sreće, otkrili smo planet sasvim slučajno jer ga tamo nismo očekivali pa nismo ni gledali", rekao je Ignasi Ribas, direktor Instituta za svemirske studije Katalonije.

Morales i njegovi kolege nastavljaju istraživati orbitu oko ovog crvenog patuljka. Tko zna, možda otkriju još koji planet.

Gajin svet