Njihova jednostavnost nas je osvojila / Emojiji su preuzeli svijet komunikacije: Govore više o našim osjećajima i razmišljanjima nego što mislimo

Image
Foto: Google

Nova generacija djece prije nauče koristiti se emotikonima, nego što nauče čitati i pisati

18.7.2020.
11:06
Google
VOYO logo

Kako su ove najpoznatije sličice današnjice, emotikoni, odnosno, 'emojiji', došle ''na scenu'' prije dvije godine, postale su sveprisutni dio svakodnevne komunikacije među mladima, ali i među starijom populacijom. Danas brojimo preko 3000 emotikona.

Nisu ovakvi emotikoni jedini virtualni pokazatelji našeg raspoloženja - u međuvremenu su kompanije poput Applea i Samsunga napravile mogućnost da sami kreirate svog emotikon avatara kako bi ostali korisnici što bolje dočarali vaše ekspresije lica:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(Twitter)

https://i.insider.com/5b1588351ae66221008b4b52?width=1136&format=jpeg

Emojiji su privukli mnoge korisnike pametnih telefona diljem svijeta zbog svoje jednostavnosti. Primjerice, ako vam je poruka koju ste vidjeli od svojeg prijatelja smiješna, lakše vam je poslati smajlić koji plače od smijeha, nego da napišete podulju poruku kako vas je ista poruka dobro nasmijala i uljepšala dan. "Postoji čitava generacija djece koja prije nauči komunicirati emojijima, nego što nauče čitati i pisati", rekla je Jennifer Lee, emoji aktivistkinja, prenosi Vox

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ostao bez riječi /

Zagrepčanin oduševljen dobrim djelom potpunog neznanca: 'Svaka ti čast, ljudino!'

Image
ostao bez riječi /

Zagrepčanin oduševljen dobrim djelom potpunog neznanca: 'Svaka ti čast, ljudino!'

Ipak, upravo ovakvi emotikoni govore više o nama nego što stvarno mislimo i što stvarno možemo očekivati. Emojiji su izuzetno korisni u poslovnom svijetu - direktorima kompanija od iznimne je važnosti koje će smajliće upotrijebiti korisnici kada ocjenjuju kvalitetu proizvoda ili usluge. Upravo su na poslovnom planu emojiji postali toliko bitni da su se neke kompanije borile da upravo njihov proizvod bude prepoznatljiv među silnim sličicama na tipkovnici. Jedan od najboljih primjera je Ford koji se izborio da postoji emotikon sličan modelu njihova kamiona, iako neće na njemu biti ispisano riječima "Ford". Tu je i Taco bell koji se izborio za emotikon njihovog najbitnijeg proizvoda:

Ipak, ne prođu svi zahtjevi kompanija za vlastitim emotikonom uspješno. Durex nije uspio u namjeri da se napravi emotikon prezervativa, kao što nije uspio ni KitKat u namjeri da se "nacrta" njihova čokoladica. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://emojipedia-us.s3.dualstack.us-west-1.amazonaws.com/thumbs/120/apple/237/taco_1f32e.png

Kako su nastali emojiji? 

Jennifer Lee kaže kako oni nisu jezik, već neko određeno sredstvo digitalne komunikacije koje odlično dočarava naše emocije, razmišljanja, stavove...Nekoliko japanskih kompanija u 90-im godinama prošlog stoljeća napravile su preko 170 sličica koje su predstavljale dijelove našeg svijeta za lakše raspoznavanje. 
Konzorcij Unicode, međunarodno tijelo za standardizaciju tekstova i znakova na jezicima koje uglavnom čine tehnološke kompanije, konačno je standardizirao emojije 2010. godine. Svatko može dati prijedlog za novi emoji, ali odobrenje se može čekati i preko godinu dana. Jedna od najbitnijih stavka emojija je činjenica da su, kako kažu, "visoko tolerantni" - bez rasizma, s emotikonima koji obilježavaju svaku vjeru, sa svim sličicama zastava (čak i onom LGBTQ zajednice). Zanimljivo je dodati da je za emotikon žene u hidžabu (koji je na tipkovnice mobitela stigao 2016. godine) zaslužan 15-godišnji dječak, piše Vox

Emojiji otkrivaju više o našem raspoloženju nego što mislimo


Emoji može pružiti jasan uvid u nečije raspoloženje i osjećaje, što može biti od pomoći velikim brandovima koji provode analizu stavova korisnika. Danas kompanije više prate učestalost i raznovrsnost emojija koje korisnici stavljaju u svoje recenzije, nego što prate "pisane" komentare. Nekad je teško razumijeti ton konteksta recenzije (ako se, primjerice, koristi sarkazam), a sami emojiji olakšavaju posao (ako korisnik u tom slučaju doda emotikon koji okreće očima). 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brandovi danas na društvenim mrežama mogu koristiti emojije da bi ciljano usmjeravali publiku na njihove proizvode, kampanje i sl. Primjerice, za vrijeme nogometnog prvenstva dovoljno je u tražilicu upisati emotikon nogometne lopte - izbacit će vam sve objave vezano uz isto natjecanje, kao i objave službenih stranica prvenstva.

Marketinški svijet se sve više koristi hashtagom, kao i emotikonima. Jedna od najboljih najava filma bila je upravo ona za "Deadpool":

Tekst se nastavlja ispod oglasa

https://res.cloudinary.com/jerrick/image/upload/q_auto,w_720/tlaxgw1q346fanrg7eep.jpg

Ipak, koliko god emotikona bilo, i danas se svaki može protumačiti na različite načine. Nekada upravo ovaj znak:

može značiti "smijanje do suza", a nekada izrugivanje na određenu temu. Korisnik na kraju odlučuje što će za njega koji emoji značiti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRHSvFstNwVwObrAZE8_xnguetqtthZx0jsFg&usqp=CAU


Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo