Nije tehnologija / Evo tko je profitirao od lockdowna. Korona je nekima majka, nekima maćeha

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Puno ljudi radi od kuće, troše manje novca za putovanja i usluge

25.2.2021.
16:05
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

"Od trećeg kvartala bilježimo ogroman rast potražnje, takvo nešto još nikada nismo doživjeli u industriji“, kaže Nils Haupt iz brodarskog poduzeća Hapag Lloyd koje se bavi prijevozom kontejnera. Nakon što se u toj branši loše poslovalo 12 godina, doživjeli su procvat. 

Image
Pamtit ćemo taj dan /

Prije točno godinu dana zabilježen je prvi slučaj koronavirusa u Hrvatskoj, nismo ni slutili što slijedi...

Image
Pamtit ćemo taj dan /

Prije točno godinu dana zabilježen je prvi slučaj koronavirusa u Hrvatskoj, nismo ni slutili što slijedi...

U siječnju i veljači 2020. brodarska branša je bila teško pogođena, proizvodni proces u Kini je zbog korone obustavljen, a izvoz prema Aziji odjednom „presušio“, priča Haupt za DW: „I onda se sve odjednom promijenilo, potražnja u SAD-u je naglo opala, u Europi i Južnoj Americi također, u Kini se doduše opet počelo proizvoditi, ali je jako malo toga bilo transportirano. U brodarskoj branši se očekivalo da će to tako ostati tjednima, odnosno mjesecima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za boom je zaslužan lockdown. Puno ljudi radi od kuće, troše manje novca za putovanja i usluge. A kad nekome dosadi u vlastita četiri zida, i kad ne želi da novac tek tako leži na računu, onda investira u kupovinu.

"Najveća briga s kojom se trenutno suočavamo je činjenica da na tržištu stvarno više uopće nema brodova”, napominje Haupt iz Hapag Lloyda. I dodaje da trenutno nije moguće ni dodatno „iznajmljivanje” (charter) brodova: „Svi brodovi koji mogu prevoziti kontejnere i koji ne moraju biti u brodogradilištima, u ovom trenutku plove. Svi raspoloživi kontejneri su također na putu”, potvrdio je i Ralf Nagel iz Udruženja njemačkih brodara (VDR). To nije jedini problem - problem predstavljaju karantene, bolesni radnici, bolovanja zbog koronavirusa, a vlada i nestašica praznih kontejnera. Cijene istih su isto porasle.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene transporta robe su sada otprilike tri do četiri puta veće nego prije godinu dana, dodaje Haupt - potražnja je veća od ponude. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo