Bilo da tweetate, dijelite, komentirate... / Istraživanje pokazalo: Ljudi koji su na mobitelu za vrijeme koncerta više uživaju u trenutku

Image
Foto: Ilustracija/Shutterstock

'Tek kad ljudi komuniciraju o samom iskustvu koje se odvija, stvaranje sadržaja povećava uživanje'

13.11.2020.
22:00
Ilustracija/Shutterstock
VOYO logo


Vjerojatno ste se nekoliko puta našli u situaciji da  na koncertu omiljenog benda ispred vas stoji osoba koja sve snima mobitelom i pritom vam prekriva pogled.  Ali, stručnjaci kažu kako snimanje događaja uživo, objavljivanje fotografija i videozapisa na platformama poput Instagrama i davanje komentara na Twitteru zapravo mogu poboljšati samo iskustvo koncerta i sličnih događaja.

Image
Dite iz Dalmacije /

Učenica 3. razreda 'rasturila' Facebook odgovorom za domaći rad: 'Što bi učinila da dobiješ 2000 kuna?'

Image
Dite iz Dalmacije /

Učenica 3. razreda 'rasturila' Facebook odgovorom za domaći rad: 'Što bi učinila da dobiješ 2000 kuna?'

Američki su istraživači ispitivali osjećaj emocionalne "uključenosti" tijekom različitih događaja, poput, recimo, predstave polufinala Super Bowla. Otkrili su da ovo uobičajeno ponašanje, snimanje mobitelom, zapravo može biti korisno za što dugotrajnije pamćenje događaja koji vam inače preleti pred očima, prenosi DailyMail.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako ste na mobitelu, ne znači da vrijeme provodite nekvalitetno


"Ovo istraživanje otkriva važnu prednost tehnologije u našem svakodnevnom životu", rekla je Gabriela Tonietto sa Sveučilišta Rutgers u New Jerseyu, SAD. "Ljudi mogu koristiti tehnologiju na način koji ih nadopunjuje, a ne ometa njihove doživljaje i pamćenje". Glavni događaji uživo, poput Super Bowla, dolaze paralelno s velikim porastom objava na društvenim mrežama ljudi koji su tamo i drugih koji to samo gledaju na televiziji. Znanstvenici su testirali potencijalne blagodati stvaranja sadržaja - fotografija, videozapisa i napisanih riječi - u raznim iskustvima, uključujući poluvrijeme Super Bowla, plesnu predstavu, vožnju autobusom i gledanje horor filma. Sva ta iskustva razlikovala su se po svojoj ugodnosti i trajanju, od nekoliko minuta do nekoliko sati. Tim koji je radio na ovom projektu ustanovio je da su ljudi prisutniji u događajima i imaju osjećaj da vrijeme brže, ali "kvalitetnije" prolazi dok snimaju videe, fotografije ili ostavljaju komentare - bez obzira  je li riječ o negativnom iskustvu (horor film) ili o koncertu.


Ako, primjerice, gledate film sami u sobi, dok o njemu "tweetate", stavljate slike na Instagram ili ostavljate komentare na Facebooku vezane uz sami film, gledanje će postati interaktivno iskustvo.  "Tek kad ljudi komuniciraju o samom iskustvu koje se odvija, stvaranje sadržaja povećava uživanje", rekao je jedan od članova tima, prenosi Daily Mail.  Stoga bi posjetitelji koncerata, ljubitelji sporta, pa čak i djeca u obiteljskoj dnevnoj sobi kojima se savjetuje da 'odlože telefon', trebali slušati sebe i "biti na mobitelu", ukoliko će to na ovakav način biti korisno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo