nužna dodatna ispitivanja / Izaziva li HPV rak prostate? Australski znanstvenici otkrili poveznicu između dviju bolesti

Foto: Shutterstock

Dvoje znanstvenika rezultate studije objavilo je u stručnom časopisu Infectious Agents and Cancer

20.7.2020.
Shutterstock

Australski znanstvenici smatraju da postoji veza između raka prostate i humanog papiloma-virusa (HPV). Do sada su ti virusi dovođeni ponajprije u vezu s rakom grlića materice. Opasni su i za druge organe.

James Lawson i Wendy Glenn sa Sveučilišta Novi Južni Wales ispitali su rezultate 26 prethodno rađenih studija o HPV-u. Oni su otkrili da su vrlo rizični tipovi HPV-16 i HPV-18 bili prisutni i u normalnom i dobroćudnom, i u zloćudnom tipu tkiva prostate. Ta dva tipa virusa ujedno izazivaju većinu kanceroznih oboljenja grlića materice. Spomenuti znanstvenici našli su dokaze da se oni i u oboljelom tkivu prostate nalaze mnogo češće nego u normalnom tkivu.

''Iako su HP virusi samo jedan od mnogih izazivača raka prostate, oni su jedini izazivač protiv kojeg je moguće cijepljenje. Zato je važno upozoriti na vezu između HPV-a i te bolesti", rekao je James Lawson.

Dvoje znanstvenika rezultate svoje studije objavilo je u stručnom časopisu Infectious Agents and Cancer.

''Eksperimenti sa staničnim kulturama u kojima su se virusi tipa 16 i 18 unosili  u stanice genskom manipulacijom kao i mogući pokusi na životinjama s takvim stanicama – još nisu objavljeni. Samo takve studije mogle bi pokazati da bez sumnje postoji veza između HPV-a i malignih transformacija prostate", kazao je prof. Michael Muders sa Sveučilišne klinike u Bonnu, a javlja DW.

Iako su HP virusi poznati prije svega kao izazivači raka grlića materice, njima se mogu zaraziti i muškarci i inficirati svoje partnerice ili partnere. HPV se tretira kao bolest koja se prenosi seksualnim odnosom.

Poznato je oko 200 različitih papiloma virusa. Cjepivo djeluje protiv najvažnijih vrsta, a to su HPV-16 i HPV-18. Istraživanja su pokazala da cjepivo pruža zaštitu u više od 95 posto slučajeva. Od neželjenih posljedica cjepiva dosad su poznate jedino otekline i crvenilo – koji prate i većinu drugih cjepiva.

Brave