Što nam stiže iz svemira / Otkrivene tajne meteorita koji je prije dvije godine pao na Zemlju

Foto: photos.com

Više od 2600 različitih organskih sojeva koji prekrivaju meteorit formirali su se na asterioidu od kojeg se odvojio

1.11.2020.
photos.com

Meteorit star 12 milijuna godina, koji je pao je na Zemlju u siječnju 2018. prekriven je s više od 2600 organskih spojeva, pokazali su rezultati novog istraživanja, piše CNN.

Vatreni meteorit uočen je u večeri 16. siječnja 2018. godine kako putuje po nebu. Znanstvenici su brzo krenuli prikupljati komadiće koji su pali na Zemlju radi analize.

"Radari za vrijeme služe za detektiranje kiše i tuče. Dijelovi meteorita su veličinom odgovarali tom profilu pa je radar zabilježio poziciju meteorita te smo ga mogli brzo pronaći", rekao je Philipp Heck, profesor sa Sveučilišta Chicago i glavni autor istraživanja.

Kako je tamo dospjela? /

Bez vode, kisika i u nemogućim uvjetima: Na površini Mjeseca stvorila se - hrđa!

Kako je tamo dospjela? /

Elementi na Zemlji, uključujući vodu, mogu promijeniti kemijski sastav meteorita prije nego je prikupljen, ali tzv. meteorit Hamburg, pronađen je za manje od dva dana nakon pada na Zemlju i savršen je primjer uglavnom nepromijenjenog uzorka.

Lovac na meteorite Robert Ward pronašao je prvi komad na zaleđenoj površini jezera Strawberry, blizu mjesta Hamburg u gradu Michiganu. Ward i privatni kolekcionar Terry Boudreaux donirali su ga muzeju u svrhe proučavanja.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Meteoritics & Planetary Science u utorak.

"Kada je meteorit stigao u muzej, proveo sam cijeli tjedan analizirajući ga jer je bilo jako uzbudljivo otkriti koje je vrste i čega sve ima u njemu. Sa svakim meteoritom koji padne postoji šansa da se otkrije nešto novo i neočekivano", izjavila je Jennika Greer, koautorica istraživanja.

Suvenir iz svemira

Meteorit su analizirali stručnjaci u 24 različite institucije i vjeruju da se od svog asteroida odvojio prije otprilike 12 milijuna godina, putovao kroz svemir i onda sletio na Zemlju. Otkriveno je da je kamen bio izložen kozmičkim zrakama tokom putovanja.

Asteroid od kojeg se odvojio formiran je prije 4,5 milijadri godina, samo otprilike 20 milijuna godina nakon formiranja našeg Sunčevog sustava, pojasnio je Heck. 2600 različitih organskih sojeva koji prekrivaju meteorit formirali su se na asterioidu.

Klasificiran je kao H4 hondrit, vrsta meteorita koja nije poznata po bogatstvu organske tvari.

"Činjenica da ovaj obični hronditni meteorit bogat ogranskim tvarima podržava hipotezu da meteoriti igraju važnu ulogu u dostavljanju organskih spojeva na Zemlju", rekao je Heck.

Također su pronađeni ugljikovodici, ali i spojevi koji sadrže sumpor i dušik.

"Potrebno je još puno posla prije nego imamo potpuno razumijevanje individualnih kemijskih puteva različitih sturktura i procesa kroz koje je prošla organska materija", poručio je Heck i istaknuo kako je potrebno i dalje tražiti nove meteorite koji mogu ponuditi jedinstvenu perspektivu o našem sustavu.

fnc 15