2020 QG / VIDEO Tako nešto nikad nije viđeno! NASA šest sati prekasno otkrila asteroid koji je projurio kraj Zemlje

Foto: Shutterstock

U nedjelju 16. kolovoza, prošao je kraj Zemlje na udaljenosti od 2945 kilometara i nalazio se iznad južnog dijela Indijskog oceana.

19.8.2020.
Shutterstock

Asteroid nazvan 2020 QG proletio je kraj Zemljine orbite bliže no ijedan prije te se zbog toga upisao u NASA-inu "knjigu rekorda".

NASA potvrdila /

Još nekoliko sati dijeli nas od bliskog susreta s asteroidom: Juri brzinom od 57.000 kilometara na sat

NASA potvrdila /

Prijetnje za naš planet nije bilo jer riječ je o asteriodu veličine automobila, odnosno, promjera tri do šest metara.

"Stvarno je zanimljivo vidjeti tako mali asterodi tako blizu", kazao je PaulChodas, direktor u NASA-inom odjelu za istraživanje objekata koji se nalaze blizu Zemlje (CNEOS).

Uočila ga je posebna kamera Zwicky Transient Facility, zadužena za praćenje objekata u svemirskim bespućima, ali i u blizini Zemlje. Dakle, može uočiti supernovu ili najmanji asteroid. A ovaj je bio uistinu malen i ne bi se o njemu pričalo da nije uspio proći našu planetu "neokrznuto", bez da bude "usisan" u njenu orbitu.

Problem u cijeloj priči ipak postoji. Pojavio se neopaženo, a otkriven je tek šest sati nakon rekordnog "putovanja". U obranu NASA-e ipak se može reći da je zadužena otkrivati objekte promjera 140 metara ili više jer jedino oni predstavljaju prijetnju za Zemlju.

Gajin svet