spajanje sustava / Teleskop Hubble zabilježio čarobni nebeski fenomen: dve galaksije se spajaju u jednu

13.3.2018.

Teleskop Hubble zabilježio je jedinstveni nebeski fenomen koji, prema NASA-i diktira galaktičku sudbinu čitavog svemira.

Nakon 28 godine u pogonu, teleskop Hubble i dalje šalje nevjerojatne slike iz svemira, a prije svega nekoliko ESA (Europska svemirska agencija) je objavila sliku dvije ogromne galaksije koje se susreću na udaljenosti od oko 350 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje.

Na fotografiji možemo vidjeti dva središta galaksija koje se polako spajaju te jedna prema drugoj šalju oblake vrelih plinova i zvijezde u sredini stadija formiranja.

Prema objavi na blogu ESA, gornja galaksija ima neobično duge plimne valove, 'raširene trake plina, prašine i zvijezda'. Dijelovi koji izgledaju plavičasto su 'zvjezdane jaslice' koje se nalaze u stadiju stvaranja novih zvijezda. Proces spajanja između dva kozmička sustava trajat će nekoliko milijuna godina.

Brave