TAJNE SVEMIRA / Vrijedno otkriće! NASA naletjela na galaksiju koja oblikom podsjeća na našu Mliječnu stazu

Foto: Pixabay, NASA

Galaksija NGC 2985 nalazi se u sazviježđu Ursa Major, poznatijem kao Veliki medvjed

27.7.2019.
Pixabay, NASA

Teleskop Hubble zabilježio je novu galaksiju, udaljenu 70 milijuna svjetlosnih godina od nas, no zanimljivost je što spiralnim izgledom podsjeća upravo na Mliječnu stazu. Iako, to nije neki novitet s obzirom na to da 77 posto otkrivenih galaksija jest spiralnog oblika. No, uvijek raduje pronaći neku novu.

A ovu su NASA-ini znanstvenici nazvali NGC 2985 i nalazi se u sazviježđu Ursa Major, poznatijem kao Velikimedvjed. Što se samog spiralnog oblika tiče, takav je zbog nakupina zvijezda i međuzvjezdanih tvari koje izgledaju upravo kao spiralni krakovi.

Više tih spiralnih krakova nema samo Mliječna staza već i nova galaksija te sve druge spiralne galaksije. Pune su plinova i prašine, a služe kao mjesto rođenja novih zvijezda te za njihovo formiranje.

Ujedno, kod NGC 2985 "vrijede identična pravila" kao za svaku galaksiju, a to je da zajedno s ostalim zvijezdama oko njezina središta kruži Sunce.

Također, spiralne galaksije zbog svog konstantnog gibanja s vremenom udaraju jedna o drugu pa se spajaju i iz sprilanog oblika prelaze u kružni.

Naravno, NASA će nastaviti promatrati NGC 2985 kako bi eventualno doznala nešto potpuno novo i korisno za čovječanstvo te uklonila jednu od bezbroj tajni Svemira...