egzoplanet / Znanstvenici otkrili Super Zemlju - planet izvan naše orbite na kojem možda ima vode

Foto: Shutterstock

Planet orbitira oko zvijezde unutar nastanjive zone, gdje bi temperature mogle omogućiti postojanje tekuće vode

29.2.2020.
Shutterstock

Astronomi su otkrili egzoplanet dvostruko veći od Zemlje na koji bi se ljudi mogli preseliti. Ovime je otvorena potraga za životom na planetu većem od Zemlje, no manjem od Neptuna. Tim sa Sveučilišta u Cambridgeu upotrijebio je podatke o masi, radijusu i atmosferi egzoplaneta K2-18b i utvrdio je kako je moguće da na planetu ima vode zbog njegove atmosfere bogate vodikom, pišeDaily Mirror.

Otkrivena vodena para u atmosferi

K2-18b je udaljen 124 svjetlosne godine, te ima 2,6 puta veći polumjer i 8,6 puta veću masu od Zemlje, a orbitira oko njegove zvijezde unutar nastanjive zone, gdje bi temperature mogle omogućiti postojanje tekuće vode. Prošle godine dva su različita tima izvijestila o otkrivanju vodene pare u atmosferi bogatoj vodikom egzoplaneta, planeta izvan našeg Sunčevog sustava. No, opseg atmosfere i uvjeti unutar samog planeta ispod toga ostali su nepoznati.

Dr. Nikku Madhusudhan sa odjela za astronomiju Sveučilišta u Cambridgeu, koji je vodio studiju, rekao je: "Otkrivena je vodena para u atmosferi brojnih egzoplaneta, ali, čak i ako se planet nalazi u zoni koja se može nastaniti, to ne mora nužno značiti da postoji uvjeti stanovanja na površini.''

"Da bi se utvrdili izgledi za život, važno je steći jedinstveno razumijevanje unutrašnjosti i atmosferskih uvjeta na planeti, posebno može li tekuća voda postojati ispod atmosfere'', dodaje Madhusudhan.

Zbog veličine K2-18b, neki smatraju da bi ona bila više poput manje verzije Neptuna nego veće verzije Zemlje. Smatra se da bi mini-Neptun imao značajnu ovojnicu vodika koja okružuje sloj vode visokog pritiska, s unutarnjom jezgrom od kamena i željeza.

Ako je ova omotnica previše gusta, bilo bi previše vruće, a pritisak na površini vodenog sloja ispod bio bi prevelik da bi ljudi mogli živjeti na njoj.

Astronomi su koristili postojeća opažanja atmosfere kako bi potvrdili da je atmosfera bogata vodikom sa značajnom količinom vodene pare. Otkrili su i da su razine ostalih kemikalija, poput metana i amonijaka, niža od očekivanog.

Toma