Teorija relativnosti / Znanstvenici su dokazali da je Einstein bio u pravu, promatranjem crnih rupa došli su do nevjerojatnog otkrića

Foto: Shutterstock

Teorija relativnosti Alberta Einsteina tvrdi da je gravitacijsko povlačenje iz crnih rupa toliko ogromno da može savijati magnetska polja i uvijati svjetlost, pa polja djeluju kao ogledalo.

24.9.2021.
Shutterstock

Astronomi su prvi put uspjeli vidjeti što se nalazi iza crne rupe. Naime uočili su svjetlost s druge strane, čime su dokazali da je AlbertEinstein sa svojom teorijom relativnosti bio u pravu.

Pomoću rendgenskih teleskopa, tim međunarodnih znanstvenika proučavao je supermasivnu crnu rupu udaljenu 800 milijuna svjetlosnih godina kada su došli do nevjerojatnog otkrića.

POTVRĐENA LEGENDARNA e=mc2 /

Fizičari dokazali Einsteina

POTVRĐENA LEGENDARNA e=mc2 /

Fizičari dokazali Einsteina

Znanstvenici sa Sveučilišta Stanford objavili su studiju tijekom koje je astrofizičar Dan Wilkins u početku uočio niz zasjepljujućih svjetala kada je poslao rendgenske "odjeke" - što je uobičajeno za crne rupe. Međutim, ono što ga je zadivilo je to što su se tada pojavila svjetla koje su bila manja i različitih boja od standardnih svjetala na koja su navikli.

Kako nastaju crne rupe

Crne rupe mogu biti različitih veličina, a nastaju kada masivne zvijezde na kraju svog životnog ciklusa kolabiraju u sebe. Supermasivne crne rupe najveća su vrsta, a rastu proždirući tvar i zračenje te se možda i spajaju s drugim crnim rupama.

Iznimno ih je teško proučavati jer zbog svoje ogromne mase i posljedično ogromne gravitacije ne dopuštaju niti svjetlosti, odnosno niti fotonima da odu s nje. Odatle im i naziv "crne rupe".

No, ovo nevjerojatno otkriće potvrdilo je teoriju o općoj relativnosti Alberta Einsteina iz 1915. godine. On je utvrdio da je gravitacijsko povlačenje iz crnih rupa toliko ogromno da može iskriviti tkivo prostora, savijajući svjetlost i uvijajući magnetska polja.

S obzirom na savijanja, Einstein je tvrdio da se ponašaju kao ogledala te da bi se zbog toga trebala moći vidjeti svjetlost koja se nalazi s druge strane.

Ovo otkriće dogodilo se samo dvije godine nakon što su znanstvenici 2019. godine snimili prvu fotografiju crne rupe.

"Prije pedeset godina, kada su astrofizičari počeli nagađati o tome kako bi se magnetsko polje moglo ponašati blizu crne rupe, nisu imali pojma da bismo jednog dana mogli imati tehnike kojima bismo ovo izravno mogli promatrati i vidjeti Einsteinovu opću teoriju relativnosti na djelu", objašnjava Roger Blandford, koautor istraživanja objavljenog u časopisu Nature.

Brave