RANJIVIJI SMO NEGO ŠTO SE ČINI / Zapanjujuće otkriće o asteroidima koji jure na Zemlju

Znanstvenici su otkrili koliko smo ranjivi u slučaju nailaska neke svemirske gromade, čak i ako na nju lansiramo nuklearni projektil.

12.3.2010.

Američki znanstvenici nedavno su simulirali što bi se konkretno dogodilo kada bi sa Zemlje u smjeru nekog golemog opasnog asteroida, koji bi prijetio sudbini čovječanstva, bio lansiran nuklearni projektil i došli su do zapanjujućeg rezultata.

Detonacija bombe svakako bi oštetila jureću gromadu, ali ako ne bi bila dovoljno jaka, otkinuti bi se komadi zbog gravitacije vratili i ponovno spojili s "maticom" i asteorid bi praktički bio iste veličine kao i prije eksplozije, prema Zemlji bi jurio jednakom brzinom, a ono što je najstrašnije, u svoju prvotnu formu vratio bi se za samo dva sata.

Znanstvenici stoga upozoravaju da je, u trenutku ako i kada bude otkriven destruktivni asteroid, ključno na dispoziciji imati najbolje fizičare i matematičare kako bi se s čim većom preciznošću izračunala veličina svemirskog tijela i na njega poslala odgovarajuća nuklearna bomba.

Procjenjuje se da bi za potpuni rasap gromade promjera jednog kilometra bila dovoljna 900-kilotonska bomba, kakvih u američkim i ruskim arsenalima, srećom, ima.

Brave