važno otkriće / Znanstvenici pronašli drevno jezero na Grenlandu: 'Ovo bi mogao biti važan izvor informacija za budućnost'

Foto: Shutterstock

Znanstvenici su otkrili jezero koristeći podatke NASA-inog projekta Operation IceBridge.

13.11.2020.
Shutterstock

Znanstvenici su pronašli drevno jezero zakopano ispod leda u Grenlandu koje bi moglo otkriti tajne o klimatskoj prošlosti Grenlanda, javlja Live Science.

Jezero se formiralo kada je sjeverozapadni Grenland bio bez leda, a znanstvenici procjenjuju da je staro stotine tisuća, a možda i milijune godina. Uzevši u obzir brzinu otapanja leda na Grenlandu danas, otkriveno jezero moglo bi otkriti važne informacije o budućnosti Arktika.

''Ovo bi mogao biti važan izvor informacija o području koje je sada u potpunosti skriveno i nedostupno. Radimo na tome da pokušamo razumjeti kako je izgledala ledena ploča Grenlanda u prošlosti, a to je važno kako bismo znali kako će izgledati u narednim desetljećima'', rekao je istraživač s opservatorija Lamont-Doherty Earth na sveučilištu Columbia Guy Paxman.

ZNANSTVENICI ZABRINUTI /

Po prvi put u povijesti bazen arktičkog leda u Sibiru još se nije počeo smrzavati

ZNANSTVENICI ZABRINUTI /

Paxman i njegov tim otkrili su jezero koristeći podatke u sklopu NASA-inog projekta Operation IceBridge čija je misija praćenje promjena u polarnom ledu. Jezero se nalazi na 1,8 kilometara ispod površine leda i proteže se na 7100 kvadratnih kilometara

Na temelju analize dna jezera, procjenjuje se da je jezero staro između nekoliko stotina tisuća do nekoliko milijuna godina. Za točnu procjenu, kaže Paxman, znanstvenici bi trebali bušiti duboko u dno jezera kako bi dobili precizne podatke.

Zasada nema planova za bušenje jezera, ali ta mogućnost se ne isključuje. U sklopu jednog projekta pod nazivom Green Drill planiranog za 2021. godinu, namjerava se bušiti u led na nekoliko mjesta u sjevernom Grenlandu kako bi se procijenilo koliko dugo u prošlosti su određene regije bile bez leda.

fnc 15