zamke zbog kojih trošimo više / Otkrivamo kako nas vara modna industrija!

Je li vam se ikada dogodilo da ste na sniženjima ovosezonske odjeće primijetili neki odjevni predmet koji ste već kupili prošle ili čak pretprošle godine? Otkrivamo što se krije iza takvih navodnih rasprodaja, ali i na koje nas još načine vara modna industrija.

14.10.2014.
18:44
VOYO logo

Iako se tjedni mode održavaju samo dva puta na godinu i predstavljaju kolekcije za jesen/zimu i proljeće/ljeto, modna je istina kudikamo drukčija. Trenutačno postoje čak 52 mikro sezone, dok brojne internetske trgovine predstavljaju i do 400 novih trendova na tjedan.

"Ako ima potražnje, ima i ponude, znači oni plasiraju zato što se prodaje. Kupac ima potrebu ići u dućane svaki tjedan. Zapravo smo mi sami kao potrošači definirali da što više kupujemo i što jeftinije", kaže modna urednica MiaDropuljić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A da jeftino može biti itekako skupo, dokazuju sniženja. Naime, u vrijeme sniženja u trgovine često stiže nekvalitetnija roba, baš kao i prastare kolekcije po aktualnim cijenama.

"Savjet je čekati mjesec do mjesec i pol kada krenu rasprodaje jer tek onda su prave cijene, ali događa se da pojedini brendovi stavljaju prošlosezonske komade koji se ne rasprodaju pa se vraćaju po istim cijenama. Moj savjet je ne kupovati takvu robu jer stoji negdje u skladištu sigurno godinu, godinu i pol", dodaje Dropuljić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baš kao i kućanski aparati koji se uredno kvare s prvim danom nakon isteka garancije i materijali koji se danas koriste u modnoj industriji rade se po principu raspadanja nakon drugog pranja. Čak niti etiketa više nije garancija, osobito ako kupujete tzv. vrlo povoljnu odjeću.

"Materijali su svakako nekvalitetniji, lošijeg pamuka. Ni jedan proizvođač neće staviti da je temperatura veća od 40. Proizvođač je sebe na taj način ogradio. On ne daje ocjenu na toj privjesnoj ceduljici, u tome je problem, jer to bi bilo preskupo za jeftine materijale", kaže ĐurđicaParacOsterman s Tekstilno-tehnološkog fakulteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga pranje na 90 stupnjeva i ubijanje bakterija kako nas je učila mama pada u zaborav, što dovodi do sljedećeg problema. Istraživanje američkog centra za čistoću okoliša je potvrdilo da mnogi popularni modni lanci prodaju odjeću koja sadrži brojne otrovne kemikalije.

"Danas, ja bar vjerujem, da su ta bojila bačena i u zaboravu jer su zabranjena. No moramo biti svjesni da se Europa čistila od svih tih zaliha bojila i sad je pitanje koliko toga je u zaostaku u tim istočnim zemljama", dodaje Parac Osterman.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se ne možete u potpunosti zaštititi, u ovakvim slučajevima vjerujte svome njuhu.

Photoshop je i dalje najvjerniji saveznik i prevarant modne industrije. Možete se vi truditi koliko god hoćete, kupovati kremice, robicu, biti na dijeti. Nema pomoći! Jedino kako ćete izgledati kao lice s naslovnice je igra u Photoshopu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Danas se podrazumijeva da čim dođe fotograf s profi opremom da iza toga slijedi Photoshop.
To su stvari koje se ne mogu dobiti konvencionalnim putem, mora se "varati". Kao neki temelj su to trepavice ili ekstenzije, a sve se nastavlja punom parom i u Photoshopu", kaže fotograf GoranMatijašec.

Plus veličina, još je jedna obmana u nizu koja žene prosječne građe baca u očaj. U prošlosti su za plus size modele slovile manekenke od konfekcijskog broja 40 ili 42, a danas već i 36, zbog popularne nule, zovu plus size. Stvarnost je potpuno drukčija jer najnovija istraživanja pokazuju da prosječna žena nosi broj 44.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"One nisu debele ali imaju gabarite koje moda ne voli, a to su bokovi preko 91. Jedna moja djevojka ima bok 97 i dizajneri se zgražaju. Ali modna industrija je jednostavno takva, ima svoje gabarite i svoja pravila", kaže modna agentica TihanaHarapinZalepugin.

A kako su pravila tu da bi ih kršili, barem ova modna, slobodno prekršite. Ne dopustite sebi da postanete žrtva mode. Odbacite kalupe i slijepo praćenje trendova. Originalnost se cijeni i ne zaboravite - moda bi prije svega trebala biti zabavna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo