NAJPOPULARNIJI ŽENSKI PORTAL / Sve je počelo s pitanjem 'što žene zaista žele'

Image
Foto: PR fotografije

Povodom izbora za Proizvode godine, koji će otkriti koje proizvode na hrvatskom tržištu Hrvatice smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima, razgovarali smo s Petrom Novosel Balaško i Davorom Balaško, pokretačima najpopularnije internetske stranice u ciljnoj skupini žene na području Hrvatske i regije.

27.10.2014.
9:19
PR fotografije
VOYO logo

Petra Novosel Balaško i Davor Balaško, bračni par iz Čakovca, pokretači su i autori najpopularnije internetske stranice  u ciljnoj skupini žene na području Hrvatske i regije www.zena.hr.

Udaljeni od centara moći, izgradili su malo poslovno carstvo, a mi vam donosimo intervju promatrajući stalnu borbu u medijskoj lifestyle areni u kojoj mnogi žele zauzeti lidersku poziciju.

Otkud ideja za pokretanje portala?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ideja o pokretanju portala dogodila nam se 2006. godine kada smo poželjeli stvarati sadržaj za žene na internetu i odgovoriti na pitanje „Što žene zaista žele“. S obzirom da pretraživači tada nisu nudili slične koncepte djelovali smo dosta brzo. Provjerili smo dostupnost domene i nakon što smo na naše iznenađenje ustanovili da je slobodna napravili smo maleno istraživanje među najbližima o potencijalima popularnosti takve stranice. Nedugo nakon toga zakupili smo domenu i tri mjeseca poslije pokrenuli  portal.

Ove godine obilježavate 8 godina uspješnog poslovanja. Što je u tom razdoblju bilo presudno za razvoj vaše internetske stranice?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Presudno je bilo nekoliko faktora. Svakako nam je pomoglo to što smo krenuli prvi i što smo uspjeli zakupiti domenu koja sama po sebi govori o kakvom portalu je riječ.

No, važnija od toga je ipak činjenica da od samog početka kontinuirano ulažemo u razvoj portala. U ovih gotovo 8 godina postojanja napravili smo 5 redizajna, a uskoro ćemo predstaviti i novi dizajn koji će biti u potpunosti prilagođen regledu sadržaja sa svih uređaja. Isto tako, kroz godine smo širili portal novim funkcionalnostima, rubrikama i alatima te smo danas zahvaljujući tome jedan od najopsežnijih portala u Hrvatskoj i regiji. Idući važan faktor su svakako naše čitateljice i čitatelji. Od početka posvećujemo veliku pažnju razvoju zajednice na portalu i potičemo interaktivnost među čitateljicama kroz forum, savjetovalište, recenzije proizvoda i blogove. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koji su trendovi u online svijetu koji okuplja žensku populaciju?

U Hrvatskoj je zamjetan porast broja portala koji se bave ženskom tematikom. Većina njih je doduše uže specijalizirana za određeni segment, kao što je npr. kozmetika ili moda. Za istaknuti je i da žene sve više sudjeluju i u kupovini putem interneta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gledamo li globalno, najveći strani portali za žene sve više naglasak stavljaju na uključivanje čitateljica ne samo u generiranje sadržaja, već i u nove oblike oglašavanja.  Mi također već više od dvije godine uspješno koristimo jedan takav model kroz rubriku „Recenzije“. Radi se o nešto drugačijem načinu promocije proizvoda koji predstavlja kombinaciju WOM (Word ofmouth) oglašavanja, istraživanja tržišta, PR-a i u manjem dijelu display oglašavanja.

Kako se namjeravate boriti protiv sve veće popularnosti društvenih mreža, Poznato je da najveći dio oglašivačkih budgeta odlazi Googleu i Facebooku. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na društvene mreže svakako otpada veliki postotak online oglašavanja, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. No, društvene mreže ipak ne mogu klijentima pružiti spektar mogućnosti promocije kao što to može jedan internetski portal.

S druge strane, na našem portalu je vrlo jaka zajednica sa više od 50.000 registriranih čitateljica i čitatelja što nam omogućuje da radimo inovativne i interaktivne oglašivačke kampanje koje možemo krojiti u suradnji i prema željama pojedinog klijenta, a to im ne može pružiti nijedna društvena mreža.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako ocjenjujete zakonske okvire internetskog poslovanja u HR, koje su po vama njihove mane i prednosti?  

Zakonski okviri i regulacija internetskog poslovanja u HR su vrlo skromni. Agenciji za elektroničke medije, koja bi trebala voditi računa o stanju elektroničkih publikacija u RH, internet nije na listi prioriteta, daleko je iza televizije, radija i tiskovina. Smatramo to pogrešnim jer je internet prostor na kojem je u zadnjih gotovo 10 godina zabilježen najveći porast, i po broju medija i sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi smo kao elektronička publikacija zakonski obvezni plaćati naknadu za rad Agencije. Ona nije mala i iznosi čak 0,5% ukupnih bruto godišnjih prihoda. Mi od rada Agencije do sada nismo uživali puno koristi. S druge strane, mnogi internetski mediji nisu zavedeni u Knjigu pružatelja elektroničkih publikacija, što bi značilo da ne plaćaju naknadu. To nas koji spomenuto uredno plaćamo stavlja u nepovoljan položaj. Također, nije nam poznato je li neki od takvih medija bio kažnjen od strane Agencije. Isto tako, zaštita autorskih prava u RH je dvojbena. Nerijetko se srećemo sa slučajevima da drugi mediji preuzimaju naše autorske članke bez prethodnog odobrenja i navođenja izvora čime se krši Zakon o autorskim pravima. Teško se boriti protiv toga jer sudski postupci dugo traju, kršenje zakona je teško dokazivo i jer je upitna isplativost čitavog postupka. 

Koji su najveći izazovi u iskoraku poslovanja jednog internetskog portala?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći izazov svakog novog portala je privući i što je još važnije, zadržati čitatelje. Neki portali napravili su grešku odmah u startu jer su se fokusirali na dovođenje čitatelja, tj. ulagali su sredstva u promociju portala, zanemarujući sadržaj. Bez dovoljne količine i kvalitete sadržaja, čitatelji se neće vratiti.

Nama je u početku bilo najvažnije izgraditi što više kvalitetnog sadržaja i funkcionalnosti na portalu, a tek onda više raditi na promociji portala. Najveći izazov bio nam je osigurati financijska sredstva za stabilno poslovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: zena.hr
Image
Foto: zena.hr

Za iskorak među najveće potrebna su znatnija financijska ulaganja u promociju i podizanje svijesti o brandu. Jedan od takvih projekata koje smo pokrenuli je svakako i izbor za Proizvod godine koji se ove godine održava po treći puta, i koji otkriva koje brendove u Hrvatskoj žene smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Projekt se pokazao kao vrlo uspješan i relevantan pokazatelj najboljih proizvoda široke potrošnje na hrvatskom tržištu. Pozivam sve da se uključe u glasanje na našem portalu do 3. prosinca. S nestrpljenjem iščekujemo doznati koje proizvode ove godine žene u Hrvatskoj smatraju najpoželjnijima. 

Planovi portala, ali i tvrtke u budućnosti?
Nastavljamo s razvojem portala, a prvi novitet će biti novi dizajn portala, ali i novi vizualni identitet branda žena.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plan nam je osvježiti i žena.hr aplikaciju za mobilne uređaje jer sve veći postotak korisnika dolazi s mobilnih uređaja, a to je bio i jedan od razloga za redizajn cijelog portala i prelazak na responsive dizajn koji će čitateljicama omogućiti puno bolje korisničko iskustvo na svim uređajima.

U planu za iduću godinu su i nove funkcionalnosti na portalu, a sukladno širenju portala moguća su i nova zapošljavanja. Zahvaljujemo se svim čitateljicama i čitateljima na praćenju i nadamo se da ćemo biti još informativniji, još sadržajniji i zabavniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo