novo otkriće / Alkohol oštećuje DNK i dovodi do razvoja sedam vrsta raka

Foto: Thinkstock

Acetaldehid može razoriti DNK unutar matičnih stanica krvi što dovodi do poremećaja kromosoma i trajne izmjene strukture DNK unutar tih stanica

5.1.2018.
Thinkstock

Konzumacija alkohola proizvodi u tijelu opasnu kemikaliju koja može oštetiti DNK i razoriti stanice zadužene za proizvodnju krvi te dovesti do pojave čak sedam vrsta raka - usta, grla, jednjaka, grkljana, grudi, jetra i debelog crijeva.

Do ovog otkrića došli su znanstvenici u Laboratoriju molekularne biologije u Cambridgeu.  Oni su davali miševima razblaženialkohol etanol  te analizom kromosoma i DNK detektirali genetska oštećenja  izazvana acetaldehidom, kemikalijom koja nastaje u tijelu kada probavlja alkohol.

"Acetaldehid može razoriti DNK unutar matičnih stanica krvi što dovodi do  poremećaja kromosoma i trajne izmjene strukture DNK unutar tih stanica", priopćio je britanski Centar za istraživanje bolesti raka, u članku objavljenom o ovom istraživanju u časopisu Nature.

"Dok se neka oštećenja događaju iz zasad nepoznatih razloga, sigurni smo nakon ovog istraživanja da alkohol može povećati rizik od nastanka istih", kaže voditelj istraživanja, kemičar Ketan patel.

No, postoji i pozitivna stvar u svemu. Naime, naše tijelo može se obraniti, odnosno izazvati priordnu reakciju organizma za obnovu. Ali to nije slučaj uvijek, odnosno ne možemo znati kako će tijelo reagirati. Ako DNK nije popravljena, dolazi do razvoja raka.