Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
radije grah, nego batak

Biljni proteini zdraviji su za srce od proteina životinjskog porijekla

Za dobivanje svih esencijalnih aminokiselina bitno je da se kombiniraju žitarice i mahunarke jer tek zajedno daju sve potrebne aminokiseline

Image
Foto: Thinkstock
Hina/ 9.4.2018. u 15:09
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Novo istraživanje američkih i francuskih znanstvenika pokazalo je da su biljni izvori proteina puno zdraviji za srce od onih iz mesa, prenosi časopis International Journal of Epidemiology. 

Studija znanstvenika s kalifornijskog sveučilišta Loma Linda i državnog Instituta za agronomska istraživanja u Parizu pokazala je da su osobe koje su konzumirale veću količinu mesa bile podložnije opasnosti od obolijevanja od srčanih bolesti, no taj je rizik bio znatno manji kod onih koji su većinu bjelančevina crpili iz biljnih izvora poput mahunarki i orašida.

Znanstvenici su prikupili podatke od 81.000 ispitanika te zaključili da su osobe u čijoj je prehrani prevladavalo meso za 60 posto bile podložnije riziku od razvoja srčanih bolesti u odnosu na osobe u čijoj su prehrani prevladavale veganske bjelančevine. Kod njih je taj rizik bio manji za 40 posto. 

Image
Foto: pixabay.com
Image
pixabay.com

(FOTO: Pixabay)

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Glavni autor studije Gary Fraser sa sveučilišta Loma Linda već dugo vjeruje da orašidi i mahunarke u prehrani štite organizam od razvoja srčanih bolesti, a ova je studija njegovu pretpostavku potvrdila. 

Podsjetio je da se vegetarijanstvo uglavnom odnosi na način prehrane, dok veganstvo predstavlja životni stil. Ni vegani ni vegetarijanci ne konzumiraju meso, no jedu mlijeko, jaja i med, a vegani iz prehrane isključuju sve namirnice životinjskog porijekla.

Upravo se čita

Image
SVAKA ČAST

Željka Mateša je nova zvijezda TikToka! Za RTL.hr kaže: 'Na ovo su me potaknuli kupci u trgovini'

Fraser vjeruje da će prvi rezultati istraživanja potaknuti daljnje studije o tomu na koji način esencijalne aminokiseline iz proteina životinjskog porijekla pridonose povećanju rizika od srčanih bolesti, ali i od povišenoga krvnog tlaka, pretilosti i povećane razine masnoća u krvi. 

Za dobivanje svih esencijalnih aminokiselina bitno je da se kombiniraju žitarice i mahunarke jer tek zajedno daju sve potrebne aminokiseline, a primjer toga su riža i grašak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Veganska se prehrana u odnosu na prehranu svejeda razlikuje po tomu što se u organizam ne unose proteini i masnoće životinjskog porijekla, a u prehrambenoj piramidi taj je dio zamijenjen proizvodima od soje, mahunarkama i orašastim plodovima. Glavno mjesto zauzimaju žitarice, kao izvor složenih ugljikohidrata, poput riže, prosa, pšenice, zobi... te mahunarke koje su izvor proteina. U mahunarke se ubrajaju grah, leća, grašak, slanutak, soja, bob...

I prošlogodišnja studija o zdravstvenoj dobrobiti pet različitih tipova prehrane pokazala je da su vegani u 42 posto slučaja manje podložni obolijevanju od srčanih bolesti od onih koji konzumiraju manje voća i povrća.

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
probavni sustav

Možete li jesti jaja nakon uklanjanja žučne vrećice?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba