hrana je lijek / Crijevne bakterije mogle bi usporiti starenje i pomoći kod oporavka od moždanog udara?

Foto: Pexels

'Ovi rezultati poticaj su za istraživanja o tome može li butirat pomoći sanirati stanice i obnoviti oštećenja koja uzrokuje moždani udar, oštećenje kralježnice i smanjiti ubrzano propadanje kognitivnih sposobnosti', kaže autor studije

15.11.2019.
Pexels

Mikroorganizmi koji žive u crijevima mogu izmijeniti proces starenja, što bi moglo dovesti do liječenja bolesti na temelju prehrane, pokazalo je istraživanje provedeno na Tehnološkom sveučilištu u Singapuru.

Svi živi organizmi, uključujući ljudska bića, koegzistiraju s mnoštvom mikrobnih vrsta koje žive u njima i na njima, a istraživanja provedena u posljednjih 20 godina utvrdila su njihovu važnu ulogu u prehrani, fiziologiji, metabolizmu i ponašanju.

Rano otkrivanje spašava život: Ovo su najvažniji simptomi raka crijeva koje morate prepoznati

Tim koji je predvodio profesor Sven Pettersson s Lee Kong Chian Medicinskog fakulteta, transplantirao je crijevne mikrobe iz starih miševa (starih 24 mjeseca) u mlade miševe (stare šest tjedana) u čijim crijevima nema bez klica. Nakon osam tjedana, kod mladih miševa došlo je do razvoja crijevne mikroflore i neurona u mozgu.

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

Pokazalo se da je posljedica neurogeneze (stvaranja neurona u mozgu) posljedica množenja crijevnih mikroba koji stvaraju specifičnu masnu kiselinu butirat.

Butirat nastaje mikrobnom fermentacijom prehrambenih vlakana u donjem crijevnom traktu i potiče proizvodnju hormona koji se naziva FGF21, a koji igra važnu ulogu u regulaciji tjelesne energije i metabolizma. Kako starimo, proizvodnja butirata se smanjuje.

Znanstvenci su pokazali da davanje butirata mladim miševima kod kojh nema klica, stvara istu reakciju kao neurogeneza kod odraslih miševa.

6 sigurnih načina kako očistiti crijeva i očuvati mladost

"Ovi rezultati poticaj su za istraživanja o tome može li butirat pomoći sanirati stanice i obnoviti oštećenja koja uzrokuje moždani udar, oštećenje kralježnice i smanjiti ubrzano propadanje kognitivnih sposobnosti", poručuje za portal Medical Expers voditelj studije prof. Sven Peterson.

Studija je objavljena u časopisu Science Translational Medicine.

Toma