Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
vrlo jednostavno

Čuvajte srce: Zdravlje se čuva i drugim navikama osim prehranom i vježbanjem

Liječnik John P. Higgins objasnio je koje četiri strategije će vaše srce održati u odličnom zdravstvenom stanju

Image
Foto: www.profimedia.hr
Život i stil/ 10.2.2020. u 12:40
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Jedite zdravo, vježbajte redovito i ne pušite - to su provjereni načini za održavanje zdravlja u vrhunskoj formi. Ali osim povrća i trčanja u teretani postoje i druge preventivne mjere koje možete poduzeti kako biste smanjili rizik od razvoja bolesti povezanih sa srcem.

Liječnik John P. Higgins, sportski kardiolog i profesor na Medicinskom fakultetu McGovern u Houstonu objasnio je koje četiri strategije će vaše srce održati u odličnom zdravstvenom stanju:

1. Oralna higijena

Naravno, pranje zuba i čišćenjem koncem su važni kako bi se spriječio loš zadah i karijes, ali ove zdrave navike mogu biti korisne i za vaše srce. "Istraživanje pokazuju da pranje zuba dva puta dnevno najmanje dvije minute može umanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti“, kaže dr. Higgins. Doista, studija iz prosinca 2019. objavljena u Europskom časopisu za preventivnu kardiologiju utvrdila je povezanost između pravilne oralne higijene i smanjene vjerojatnosti atrijske fibrilacije i zatajenja srca.

Znanstvenici su došli do teorije da loša oralna higijena može dovesti do pojave bakterija u krvotoku, infekcija i upala što je osnova srčanih bolesti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

2. Ne izbjegavajte spavanje

Ako ne spavate dovoljno može doći do oštećenja srca. "Manjak sna, ali i nekvaliteta povezani su s pretilnošću, nezdravim prehrambenim izborima, dijabetesom, povišenim kolesterolom i visokim tlakom koji su faktori rizika za moždani udar i bolest koronarnih arterija", kaže dr. Higgins te dodaje da bi odrasli trebali spavati sedam do devet sati.

Image
Foto: shutterstock
Image
shutterstock

(Foto: Profimedia.hr)

Upravo se čita

Image
OTKRILA SVE

Monika iz 'Pet spojeva tjedno' za RTL.hr: 'Mateo i ja nismo skupa, a s Goranom sam prijateljica, dolazi kod mene na ranč'

"Praćenje prirodnog cirkadijskog ritma također je važno", kaže dalje. Ako se borite sa spavanjem pokušajte doći do ujednačenog ritma, što znači da idete u krevet u isto vrijeme i budite se u isto vrijeme.

3. Smijte se

Izgleda da je smijeh doista najbolji lijek, pogotovo kada je u pitanju održavanje zdravog srca. "Smijeh je povezan s poboljšanom funkcijom krvožilnog sustava i nižim krvnim tlakom. Plus istraživanja pokazuju da smijeh može smanjiti upalu arterija, povećati dobar kolesterol i smanjiti hormone stresa", kaže dr. Higgins.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Upravljanje stresom je posebno važno kada je u pitanju zdravlje. To je zato što kronični stres može povisiti krvni tlak i razinu kolesterola, što zauzvrat povećava vaše izglede za razvoj kardiovaskularnih bolesti, objasnilo je Američko udruženje za srce

4. Nabavite kućnog ljubimca

Osim što su divni i zabavni, četveronožni krzneni prijatelji također mogu poboljšati vaše zdravlje srca. Doista, ljudi koji imaju kućne ljubimce kažu da se osjećaju sretnijima, a vjerojatno manje puše ili imaju dijabetes, kaže dr. Higgins. Konkretno, vlasnici pasa dulje žive i bolje se nose sa srčanim ili moždanim udarom.

Dr. Higgins također ukazuje na druga istraživanja koja su povezala kućne ljubimce s nižim krvnim tlakom. To je vjerojatno zato što puno šetaju, pa su i fizički aktivniji i imaju veći broj koraka. Osim toga, psi pružaju socijalnu podršku i pomažu u ublažavanju usamljenosti, što sve doprinosi općem dobrom zdravlju.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
sami na svijetu

Simptomi paranoje: težak je život s ovom bolešću

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba