Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Pazite na zdravlje

Ekstremne vrućine su stigle, a šešir nije dovoljan za zaštitu od toplinskog udara

Ljeto nam donosi izrazito visoke temperature i sparinu, a ta kombinacija može biti opasna za zdravlja

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 1.8.2018. u 9:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

U našu su zemlju stigle esktremne vrućine pa mnogi ljudi jure na obalu kako bi se barem za vikend osvježili. Međutim, kupanje nije dovoljna zaštita od zdravstvenih tegoba koje vrućina i sparina mogu uzrokovati. 

Važno je znati kako se zaštiti od toplinskog udara i rashladiti se na pravi način, a za to, nažalost, nije dovoljno samo nošenje šeširića na plaži. 

Evo što trebate znati kako bi sebe i svoje bližnje zaštitili od toplinskog udara i njegovih fatalnih posljedica

1. Najbolja zaštita je prevencija

Potpuna eliminacija opasnosti najbolja je zaštita, a to uključuje jednostavno ne izlaženje iz kuće i hladnog prostora, dok su vani najveće vrućine. Pokušajte preko dana ostati u zatvorenom,a ako morate izlaziti, nemojte na suncu biti duže vrijeme. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Pripazite da ne ostavljate ljubimce ili djecu u 'zakuhanim' automobilima pa čak ni na kratko vrijeme. 

Apsolutno je potrebno unositi povećane količine tekućine, najbolje vode, u svoj organizam, a pri svakom izlasku iz kuće na duže vrijeme potrebno je uz sebe imati bočicu vode. 

Upravo se čita

Image
MILIJUNSKI IZNOSI

Tvrtka majke uhićenog direktora INA-e otkupila dugove Dalekovoda. Kasnije ih preprodala za gotovo dvostruko višu cijenu

Dehidracija se pojavljuje i prije nego što vi ožednite, pa je najbolje da pijete dvije čaše vode po satu.

Liječnici savjetuju i da izbjegavate ljutu hranu i alkohol. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

2. Prepoznajte znakove toplinskog udara

Image

Došao je toplinski val: evo kako se možete rashladiti kad krenu vrućine

Fotogalerija
Image

Došao je toplinski val: evo kako se možete rashladiti kad krenu vrućine

Fotogalerija

Toplinski udar i iscprljenost toplinom dva su najčešća zdravstvena problema s kojima se liječnici susreću tijekom ljetnih mjeseci. Bitno je poznavati znakove i simptome kako bi mogli pomoći sebi, ali i onima oko sebe.

Simptomi uključuju: 

  • mučninu
  • slabost
  • teško disanje
  • znojenje
  • glavobolju
  • konfuznost

Ozbiljni toplinski udar može se očitati i u nemogućnosti govora, a to su situacija kada tijelo dosegne temperaturu iznad 40 celzijevih stupnjeva. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Prva pomoć je osobu odmah odnijeti u rashlađen i tamni prostor i omogućiti mu dovoljno tekućine, dok ne stigne profesionalna pomoć. 

3. Kritične skupine

Svi mogu biti podložni opasnosti od toplinskog udara, ali određene skupine ljudi reagiraju posebno intenzivno na sparinu i visoke temperature. To su posebice stariji ljudi koji već imaju problema sa zdravljem, kongitivnim sposobnostima i pokretnošću, zatim mala djeca koja se ne mogu toliko znojiti koliko odrasli pa se tijelo teže nosi sa toplinom te trudnice koje trebaju više tekućine. 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Život i stil/ 1.8.2018. u 9:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
nutritivna bomba

Znate li da se jede i koštica avokada? Izuzetno je zdrava, a evo kako je možete pripremiti

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba