bezbolno, a uspješno / Elektrostimulacijom mozga do boljih matematičara!

Foto: PHOTOS.COM

Primjena bezbolnih, ali ciljanih elektrostimulacija dijelova mozga koji igraju ulogu u analizi brojeva može u budućnosti biti način da se pomogne ljudima koji imaju problema s matematikom, objavili su britanski znanstvenici.

17.5.2013.
PHOTOS.COM

Stručnjaci koji su eksperimentirali s vrstom stimulacije mozga koja se naziva transkranijalna slučajna stimulacija zvukom (TRNS) utvrdili su da se u manje od tjedan dana poboljšao uspjeh studenata, kako u računanju, tako i u učenju napamet matematičkih zadaća.

Znanstvenici ističu da se radi o malom istraživanju te je potrebno provesti dodatna istraživanja, ali kažu da bi ta tehnika jednog dana mogla pomoći ljudima s problemima u učenju ili neurodegenerativnim bolestima poput Parkinsona ili Alzheimera.

Također bi mogla pomoći ljudima da postignu pune potencijale u matematici i drugim zahtjevnim područjima.

Pokus je uključio 51 studenta s Oxforda koji su rješavali dva aritmetička zadatka kako bi se testirale njihove sposobnosti računanja i učenja napamet tijekom pet dana.

Oko polovice volontera podvrgnuto je svakodnevnoj transkranijalnoj slučajnoj stimulaciji zvukom.

"Uz samo pet dana kognitivnog vježbanja i neinvazivne bezbolne stimulacije mozga bili smo sposobni postići dugotrajna poboljšanja u kognitivnim funkcijama i funkcijama mozga", kazao je voditelj istraživanja Roi Cohen Kadosh s britanskog sveučilišta Oxford.

Poboljšane funkcije očuvale su se i do šest mjeseci nakon stimuliranja i vježbanja.

TRNS ciljano tretira pojedine dijelove kore mozga koji su bitni za memoriju i pažnju polaganjem elektroda na kožu glave.

Radi se o metodi koja je neinvazivna, bezbolna i relativno jeftina.

Voditelj istraživanja Cohen Kadosh kaže kako nije potpuno jasan mehanizam djelovanja, no čini se da stimulacija pomaže mozgu da radi učinkovitije tako što potiče neurone na sinkronizirani rad.

Rezultati su objavljeni u časopisu Current Biology.

Gajin svet