Životni stil / IKEA efekt – zašto više volimo stvari koje sami izradimo?

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Čini se kako se u određenom trenutku svi moramo suočiti s herkulovskim izazovom slaganja namještaja koji smo upravo kupili. Ovaj zadatak nikada nije lagan kao što smo mislili dok smo bili u trgovini, upute za slaganje često su samo slike koje je gotovo nemoguće dešifrirati, a rezultat svog tog rada rijetko je čvrst i stabilan kao što smo očekivali.

12.9.2016.
17:51
Thinkstockphotos.com
VOYO logo

Koliko ste samo puta iznova namještali vrata na vašoj komodi ili pokušali izravnati pomoćni stolić u vašem dnevnom boravku? Međutim, ako ste iz nekog razloga i dalje jako vezani za te komade namještaja, znajte da niste jedini. Zapravo, većina ljudi uglavnom je privržena namještaju koji su sami složili, iako se pod time podrazumijeva namještaj koji je jeftiniji od svojih profesionalnijih rođaka. Je li to razlog zbog kojega se čini kako IKEA nikada neće ostati bez posla?

Istraživanje koje su proveli Mike Norton, Daniel Mochon i Dan Ariely, objavljeno u znanstvenom časopisu Journal of Consumer Psychology, moglo bi ponuditi jedan dio objašnjenja. Sam čin gradnje nečega i ulaganje vlastitog “znoja i krvi” u fizički objekt, čini se, prožima taj objekt dodatnom vrijednošću koja daleko nadilazi njegovu stvarnu vrijednost. Istraživači su ovoj pojavi dali naziv IKEA efekt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

IKEA efekt mijenja našu percepciju

Primjerice, u jednoj studiji otkriveno je kako su ispitanici koji su sami izgradili jednostavnu IKEA kutiju za nju bili spremni ponuditi puno više novca od druge skupine ispitanika, koja je samo pregledala već izgrađenu kutiju. U drugoj studiji, ispitanici koji su sami napravili origami žabe i ždralove procjenjivali su ih čak 5 puta vrjednijima nego što je to učinila druga skupina ispitanika. Ova povećana vrijednost nije samo posljedica uloženog truda, već i dovršetka zadatka (izrade predmeta), budući da predmeti koje su ispitanici rastavljali te nedovršeni projekti nisu dobili takvu vrijednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više o IKEA efektu pročitajte na portalu Kreni zdravo

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo