bitne brojke

Količina sna ovisi o životnoj dobi: evo koliko trebamo spavati

Kvalitetan san vrlo je važan za fizičko i psihičko zdravlje. Isto tako važno je i koliko sati spavamo

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 23.1.2018. u 14:34

Svi smo mi različiti pa su stoga i naše potrebe za snom različite. Dok je jednima dovoljno tek nekoliko sati sna noću, drugi se neće naspavati niti nakon deset sati u krevetu. No, neke brojke ipak postoje kada govorimo o količini sna, a vezane su uz našu dob.

Psihologinja Natalie D. Dautovich sa Sveučilišta Virgina proučava problematiku spavanje te tvrdi da, s nekim manjim odstupanjima, ovoliko trebamo spavati:

  • novorođenčad (0-3 mjeseca): 14 do 17 sati
  • bebe (4-11 mjeseci): 12 do 15 sati
  • djeca u dobi 1-2 godine: 11 do 14 sati
  • predškolci (3-5 godina): 10 do 13 sati
  • djeca školske dobi (6-13 godina): 9 do 11 sati
  • tinejdžeri (14-17 godina): 8 do 10 sati
  • odrasli (26-64 godine): 7 do 9 sati
  • stariji od 65 godina: 7 do 8 sati

Ove brojke definirane su u suradnji s Američkom organizacijom za spavanje, a bazirane su na znanstvenim podacima o utjecaju spavanja na zdravlje, učinkovitost i sigurnost. 

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

"Nedostatak sna utječe na sve životne razine - oslabljuje imunitet, povećava rizik od srčanog i moždanog udara, posjpješuje razvoj depresije te slabi naše kognitvne sposobnosti", poručuje Dautovich te dodaje kako je noćni san teško nadoknaditi.

Stoga, ukoliko još nemate rutinu odlaska u krevet u pristojno vrijeme, trenutak je da zbog svog zdravlja poradite na tome.  

Upravo se čita

Image
Zdravstveni problemi

Indira objavila fotografiju sa suprugom i otkrila: ‘Oboje smo ranjeni, mjesecima živim u boli’

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Život i stil/ 23.1.2018. u 14:34

Više s weba

Pročitajte još

Image
nevidljiv

Vagus - lutajući živac zbog kojeg ne znate što vam je, a znate da vam je nešto...

Više s weba