Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Izvori kroz hranu

Prehrana za usporeni rad štitnjače: hranjive tvari za Hashimoto

Istraživanja pokazuju da određene hranjive tvari igraju ulogu u Hashimotovoj bolesti i usporenom radu štitnjače

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 15.3.2018. u 11:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Vitamin D

Nekoliko je studija pronašlo vezu između niske razine vitamina D i Hashimotove bolesti. U jednoj studiji od 218 osoba s Hashimotom, 85 posto imalo je nedovoljne razine vitamina D.

Svatko s dijagnozom Hashimotove bolesti trebao bi biti siguran da će testirati razinu vitamina D. Vitamin D može se proizvoditi u tijelu tijekom izlaganja suncu ili konzumirati kroz hranu ili dodatke prehrani.

Kako mnogi odrasli proveli većinu svojih dana u zatvorenom prostoru, niske razine vitamina D postaju sve češće.

Oko otprilike pet do 30 minuta izlaganja sunčevim zrakama od 10 do 15 sati, dva puta tjedno, lica, ruka, noga ili leđa (bez krema za sunčanje) obično dovodi do dovoljne razine vitamina D u tijelu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Ako dosljedna izloženost suncu nije moguća, dobro je uzeti dodatke jer vrlo malo hrane sadrži odgovarajuće količine vitamina D.

Najbolji izvori vitamina D u hrani su:

Upravo se čita

Image
slijedi svoje snove

Robert o slikarstvu: 'Roditelji misle da od slikarstva nema kruha, sve dok ne čuju da sam nešto prodao!'

  • ulje jetre bakalara
  • sabljarka
  • losos
  • tuna
  • sok od naranče
  • mlijeko
  • sardine
  • gljive

Selenij

Niska razina selena često je kod ljudi s Hashimotovim tireoiditisom Selen je esencijalni mineral u tragovima, važan za mozak, imunitet i plodnost.

Najveća količina selena koji se nalazi u tijelu se pohranjuje u štitnjači. Nekoliko je studija pokazalo da selen kao dodatak prehrani selena može biti koristan za osobe s disfunkcijom štitnjače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Najbolji izvori selena u hrani:

  • brazilski oraščić
  • riba iverak
  • tuna
  • kamenica
  • sardine
  • jastog
  • jetra
  • sjemenke suncokreta
  • jaja

Namirnice koje je bolje izbjegavati

Svaka osoba je drugačija, ali neki ljudi s Hashimotom prijavljuju poboljšanje simptoma kad izbjegavaju:

  • hrana s glutenom
  • hranu s rafiniranim ili dodanim šećerom
  • procesiranu hranu

Svatko tko razmišlja o uvođenju prehrane bez glutena treba razgovarati sa svojim liječnikom, jer može odrediti ima li osoba osjetljivost na gluten.

Pročitajte još:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Nakon, ne prije

Bolne grudi nakon menstruacije: koji su mogući razlozi

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba