Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
insomnija

Problemi sa spavanjem? Donosimo sedam vitamina koji će vam pomoći u poboljšanju lošeg sna

Znanstvenici sve više povezuju nedostatak vitamina s lošim snom i stresom

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 22.3.2019. u 13:35
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Nedostatak vitamina često je povezan s nizom zdravstvenih problema, a veza između nedostatka vitamina i lošeg sna obično se zanemaruje. Istraživanja su sve više počela dokazivati vezu između vitamina i procesa spavanja. 

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock) 

Neuroznanstvenik i doktor Leaf smatra kako stres i ostali mentalni problemi mogu spriječiti tijelo u apsorpciji hranjivih tvari, što onda u krug ponovno stvara probleme s mentalnim zdravljem. "Um pokreće probavni sustav. Djelotvornost hranjivih tvari veoma je pod kontrolom stanja svijet u kojoj se osoba nalazi", rekao je, piše portal Bustle. 

Također, kada je riječ o mentalnom zdravlju i kvaliteti sna, vitamini nisu jedini način za rješavanje problema. Pretjerano uzimanje određenih vitamina može čak dovesti i do pogoršanja sna. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock) 

No, u normalnoj dozi mogu pomoći, stoga je doktor naveo njih sedam koji mogu popraviti loš san. 

Upravo se čita

Image
ŽIVOT PIŠE VELIKE PRIČE

Najpoznatija dadilja scenarij za seriju napisala je zbog PTSP-a, tragičan događaj za Fran Drescher bio je ključan!

1. Vitamin D

Vitamin D se prirodnim putem u tijelu stvara boravkom na suncu, dok ga u prehrani možemo dobiti u ribi ili nekim mliječnim proizvodima. Istraživanja su pokazala da nedostatak vitamina D uzrokuje poremećaje spavanja. Stoga, ako ne boravite dovoljno na sunce, pobrinite se da ga unosite putem vitamina. 

2. Vitamin C

Ne samo što je dobar u borbi protiv prehlade, vitamin C može smanjiti i hormone stresa, ali i ublažiti probleme sa spavanje tako što utječe na hormon kortizol. Osim naranči, dobar izvor vitamina C su i brokule, kelj, paprika i jagode. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

3. Kalcij 

Možda ipak stoji neka istina iza čaše toplog mlijeka prije spavanja. Istraživanja su pokazala kako je razina kalcija najviša u REM fazi sna, tj. najdubljoj fazi sna kada sanjamo. Kalcij pomaže u proizvodnji melatonina, zbog čega nam namirnice bogate kalcijem mogu poboljšati san. 

4. Vitamin B12

Vegani i vegetarijanci posebno moraju paziti na razinu B12 vitamina jer se on u najvišoj mjeri nalazi u životinjskim proizvodima. Nedostanak vitamina B12 povezan je s nesanicom, depresijom i dnevnim umorima. Ako počnete primjećivati ove simptome nakon prelaska na biljnu prehranu, razmislite o uzimanju vitaminskih dodataka.

5. Magnezij 

Nedostatak magnezija povezan je sa slabim spavanjem, anksioznošću i depresijom (što može pogoršati nesanicu). Povećana razina magnezija u tijelu pokazala je bolju kvalitetu sna i regulaciju razine stresa. U namirnicama se u velikim količinama nalazi u tamnim lisnatim povrćima, orašastim plodovima, sjemenkama i tamnoj čokoladi.

6. Vitamin B6

Vitamin B6 koristi tijelu u pretvaranju aminokiseline triptofana u serotonin koji regulira raspoloženje i razine melatonina. Nedostatak vitamina B povezan je s lošom kvalitetom sna, a prirodno se može pronaći u slanutku, lososu, lubenici i špinatu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

7. Melatonin

Tijelo prirodno proizvodi melatonin, no postoji i mnogo čimbenika koji smanjuju njegovo nastajanje. Goji bobice, ananas ili orasi prirodni su izvodi melatonina, ali njegov porast poboljšavaju i tehnike opuštanja

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
a nisu noćne more

Budite se s intenzivnim otkucajima srca? Ovo su najčešći razlozi zašto vam se to događa

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba