Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
pokrenite se već danas

Čak i polusatna dnevna šetnja može vas spasiti od prijevremene smrti

Ljudi koji vježbaju pet dana tjedno po 30 minuta značajno smanjuju rizik prijevremene smrti i razvoja srčane bolesti čak i kad teretana nije opcija, pokazalo je novo međunarodno istraživanje

Image
Foto: Thinkstock
Hina/ 22.9.2017. u 9:29
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Prateći 130.000 ljudi u 17 zemalja, kako bogatih tako i siromašnih, istraživanje je otkrilo da fizička aktivnost, bez obzira radi li se o odlasku u teretanu, hodanju do posla ili obavljanju kućanskih zadaća, produžuje život i smanjuje bolest.

Znanstvenici prevođeni specijalistom za bolesti srca Scottom Learom u bolnici  St Paul u Kanadi utvrdili su da postoji veza i s duljinom vremena provedenog u aktivnostima. Što više ljudi vježbaju to su manji njihovi rizici za bolest srca i prijevremenu smrt.

Nije utvrđeno da postoji "učinak stropa" odnosno visoke razine aktivnosti nakon koje se rizik prestaje smanjivati i “nema rizika povezanih s ekstremno visokim razinama tjelesne aktivnosti” koje su definirane kao više od 2500 minuta ili 41 sat aktivnosti tjedno.

Kardiovaskularne bolesti vodeći su svjetski uzrok smrtnosti i veliki ekonomski teret u liječenju i skrbi za one koji ih razviju. U 2016. odnijele su 9,48 milijuna života širom svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

“Hodanje u trajanju od samo 30 minuta dnevno ima značajne koristi, a veća razina fizičke aktivnosti povezana je s još i nižim rizikom”, kazao je Lear komentirajući rezultate istraživanja objavljene u medicinskom časopisu Lancet.

Upravo se čita

Image
Sunce malo

Dirljiv video Edine nećakinje koja ide na kemoterapiju: 'Kad odrastem želim biti liječnica'

On napominje da neke mjere za prevenciju ili liječenje srčanih bolesti poput lijekova ili konzumiranja više voća i povrća nisu dostupne najsiromašnijima, no hodanje je besplatno i donosi velike zdravstvene koristi.

Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje da odrasli u dobi od 18 do 64 godine provedu tjedno najmanje 150 minuta u umjerenim aerobnim aktivnostima, kao i vježbama jačanja mišića najmanje dva dana tjedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Stručnjaci procjenjuju da gotovo četvrtina svjetskog stanovništva ne ispunjava te preporuke.

Learov tim kazao je kako rezultati njihova istraživanja sugeriraju da bi, kad bi svo stanovništvo ispunilo preporuke, bila spriječena svaka dvanaesta preuranjena smrt na svijetu, a 4,6 posto srčanih bolesti bilo bi prevenirano.

Čitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Hina/ 22.9.2017. u 9:29
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
informirajte se

Čajevi u trudnoći: koje smijete, a koje ne smijete piti dok čekate bebu

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba