Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
nije sve tako crno

Simptomi tjeskobe: što napraviti kad zavladaju crne misli

Tjeskoba ili anksioznost je prije svega neugodan osjećaj koji se manifestira kao strah, nervoza, zabrinutost ili strepnja. Simptomi tjeskobe su mnogobrojni

Image
Foto: Thinkstock
Život i stil/ 19.5.2017. u 13:40
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Privremenu tjeskobu iskusimo svi u nekom trenutku života. Riječ je o normalnoj psihičkoj reakciji na neku tešku žitvonu situaciju.

Za razliku od takve tjeskobe postoji i generalizirani anksiozni poremećaj (GAP) - vrsta tjeskobe koja s vremenom zavlada osobom, odnosno utječe na njezinu svakodnevicu te joj uzrokuje probleme u poslu, u obitelji i zajednici u kojoj živi.

GAP se najčešće javlja u adolescentskoj dobi i češće kod žena, a ne mora biti vezan za stresni događaj. Simptomi tjeskobe kod GAP-a puno su izraženiji nego kod prolazne, normalne tjeskobe koju karakterizira izrazito neugodan osjećaj straha i nemira. 

Simptomi tjeskobe kod GAP-a

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
  • nemir
  • konstantni strah
  • pretjerana i neosnovana briga
  • nervoza 
  • problemi s crijevima
  • nervoza u želucu
  • glavobolja
  • nesanica
  • napetost u cijelom tijelu
  • psihička napetost
  • fobije
  • ovisnosti 
  • drhtanje
  • znojenje
  • mučnina
  • lupanje srca

Kako se nositi s tjeskobom

Simptomi tjeskobe mogu se umanjiti ako ih osoba na vrijeme prepozna i zna što joj se događa. Treba naučiti skrenuti misli s problema, kontrolirati osjećaj panike i opustiti se. Kod teške tjeskobe liječnik će propisati antidepresive ili neki drugi lijek. 

Upravo se čita

Image
SVAKA ČAST

Željka Mateša je nova zvijezda TikToka! Za RTL.hr kaže: 'Na ovo su me potaknuli kupci u trgovini'

Ukoliko ste anksiozni pomoći će da izađete iz kuće ili stana, maknte se od crnih misli, provedete vrijeme s prijateljima i osobama koje vas vesele. Također se poreporuča baviti se nekim sportom, otići u prirodu, imati hobi. Uvelike pomaže i prehrana - izbacite kavu, alkohol , šećere i proizvode od bijelog brašna. Jedite puno voća i povrća - neka bude sezonsko, prirodno i puno boja. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Što možete napraviti

Postoji li prirodni lijek za ciste na dojkama?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba