Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
skriveni neprijatelj

Upala može biti razlog zbog kojeg ne gubite kilograme. Evo što možete učiniti

Zdravo mršavljenje s dugoročnim rezultatima puno je više od brojanja kalorija, odnosno na njega utječe mnoštvo čimbenika

Image
Foto: www.profimedia.hr
Život i stil/ 6.11.2019. u 9:01
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Osim prehrane i treninga u obzir treba uzeti još nekoliko čimbenika, među kojima je i stanje organizma. Naime, postoji li u tijelu kakva upala, ona može usporiti ili spriječiti gubitak kilograma čak i kod najdiscipliniranijih osoba.

Kako su povezani debljina i upale?

Studija provedena 2019. i objavljena na portalu Science Direct otkrila je poveznicu između upalnih markera u krvi, (C-reaktivnih proteina) i kilograma. Kako su rasli kilogrami tako se povećavala i razina CRP-ova. Ova upala bila je rezultat hormonalnih i metaboličkih promjena te se nije smanjila sve dok osoba nije izgubila suvišne kilograme.

Upala u organizmu može dovesti i do inzulinske rezistencije što vodi do povišene razine šećera u krvi i gomilanja kilograma. Stvara se začarani krug jer debljina  utječe na inzulinsku rezistenciju, a ona pak na debljinu.

Upale su povezane i s hormonom koji regulira apetit. Leptin govori mozgu kada treba jesti, kada stati s jelom te kada ubrzati ili usporiti metabolizam. No, pokazalo se da je funkcioniranje leptina izmijenjeno, odnosno pogoršano s povećanjem tjelesne težine i upalom. Mozak ne dobiva odgovarajuće povratne informacije, tako da je razina leptina i dalje niska što aktivira apetit, a usporava metabolizam (kao kod gladovanja) što čini mršavljenje još težim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Kombinacija upale, debljine, otpornosti na inzulin i smanjen učinak leptina mršavljenje čine gotovo nemogućim. Dodamo li tome još i stres, nedostatak sna i lošu prehranu te sjedilački način života imamo "dobitnu" kombinaciju za pretilost i brojne kronične bolesti.

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

(FOTO: Pexels)

Upravo se čita

Image
ŽIVOT NA VAGI

Zuzana kroz suze: 'Bila sam neželjeno dijete. Kad je mama ostala trudna, saznala je da je tata oženjen'

Što učiniti?

Bilo da imate deset ili 20 kilograma viška, vrlo vjerojatno se vaš organizam bori s nekom upalom, što ga dovodi u stanje stresa. U takvim situacijama primarna zadaća mu je da se izbori za opstanak i ozdravljenje, a ne mršavljenje. Stoga, želite li skinuti višak kilograma, prvo što biste trebali učiniti je smanjiti upalu u tijelu. To ćete postići pomoću ovih nekoliko koraka.

  • Izbjegavajte prerađenu hranu i šećer

Kako bi se organizam izliječio i oporavio treba mu kvalitetno gorivo, odnosno hrana bogata nutrijentima. Jedite sezonsko, lokalno i raznoliko, izbacite iz prehrane šećer i prazne ugljikohidrate jer oni stvaraju upale u tijelu. Kuhajte sami umjesto da kupujete gotova jela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
  • Namirnice s antiupalnim učinkom

U svoju prehranu uvrstite namirnice koje ublažavaju upale, a to su one koje su bogate antioksidansima, fitokemikalijama i omega-3 masnim kiselinama. To znači da bi se na vašem stolu redovito trebali naći orašasti plodovi, maslinovo ulje, avokado, riba, voće i povrće, osobito zeleno lisnato povrće poput brokule i kelja.

  • Spavajte

Uvedite higijenu spavanja u svoju dnevnu rutinu. To znači da ćete na počinak odlaziti uvijek u isto vrijeme i ustajati u isto vrijeme, bez obzira je li vikend ili radni dan. Vodite računa da spavate najmanje sedam sati. Izbjegavajte kofein, ostale stimulanse i tešku hranu u drugom dijelu dana, prozračujte redovito spavaću sobu i držite je hladnijom od ostatka stana. Odmor i kvalitetan san ključni su za psihičko i fizičko zdravlje.

  • Uživajte

Priuštite se odmor, druženje s prijateljima, hobije koji vas ispunjavaju. Šetajte, vježbajte, prakticirajte jogu, oslobodite se od stresa na način koji vam najbolje odgovara. Ne podcjenjujte vrijeme za sebe, odmor i uživanje. Ono nas liječi isto kao i dobar san, zdrava prehrana i rekreacija.

Život i stil/ 6.11.2019. u 9:01
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Opravdani strah ili?

Razbijamo mitove o kukuruzu: Je li zdrav, deblja li nas i koliko bismo ga trebali jesti?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba