noge glavu čuvaju / Znanstvenici dokazali povezanost između jakih, utreniranih nogu i zdravog mozga

Foto: Thinkstock

Ne podcjenjujte tjelesnu aktivnost jer je ona izuzetno važna za britak um i zdrav mozak

28.5.2018.
Thinkstock

Jake i utrenirane noge znače zdrav i vitalan mozak, pokazalo je istraživanje provedeno na Sveučilištu u Milanu.

Znanstvenici su u eksperimentu koristili miševe. Onemogućili su im na 28 dana korištenje zadnjih nogu, što je rezultiralo smanjenjem broja neuralnih matičnih stanica za čak 70 posto, za razliku od kontrolne skupine.

Ograničavanje aktivnosti dovelo je do smanjenja kisika u tijelu, što je stvorilo anaerobnu sredinu i promijenilo metabolizam te dovelo do promjena na mozgu.

Zaključak studije je da je vježbanje nogu, osobito pod opterećenjem (vježbanje mišića) vrlo bitno za dobro funkcioniranje mozga.

"Nije slučajno to što ljudi trebaju biti aktivni, hodati, trčati, čučnuti kako bi sjeli, što moraju koristiti mišiće nogu za podizanje i slično. Neurološko zdravlje nije jednosmjerna ulica u kojoj mozak naređuje mišićima", objašnjava voditeljica studije Raffaella Ademi sa Sveučilišta u Milanu.

Neurološko zdravlje ovisi o signalima koje nožni mišići šalju mozgu i obratno. Smanjenjem vježbanja tijelo sve teže proizvodi nove stanice koje organizmu pomogućavaju da se privikne na stres.