zaviriti u čašicu / Znanstvenici odredili četiri razloga zbog kojih ljudi piju - koji je vaš?

Image

Dok jedni piju kako bi se opustili, a drugi kako bi zaboravili, znanstvenici su malo dublje ušli u priču o alkohol

19.2.2018.
12:00
VOYO logo

Psiholozi su definirali četiri vrste alkoholičara, odnosno četiri glavna motiva zbog kojih zavirimo u čašicu. Istraživanje su proveli kako bi mogli pomoći alkoholičarima u odvikavanju.

Napominju, ljudi ne moraju pripadati samo jednom tipu alkoholičara, ili blaže rečeno uživaoca u alkoholu. Postoje brojne kombinacije. Prema struci, ovo su četiri glavna razloga zbog kojih ljudi piju:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Socijalizacija

Ovo je najčešći motiv za konzumaciju alkohola kod mlađe populacije. Piju kako bi se zabavili i uvijek piju u društvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Prilagodba

Ljudi koji će naliti čašu šampanjca kako bi nazdravili ili će držati čašu vina u ruci kako bi se prilagodili situaciji, odnosno kako se ne bi osjećali neugodno zbog okoline koja pije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Thinkstock
Image
Foto: Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

3. Ohrabrenje, poticaj

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od socijalizacije, ova vrsta alkoholiziranja je puno riskantnija, a najčešći je motiv za mladićima. Osobe koje piju kako bi im poraslo samopuzdanje često znaju biti agresivne, ekstroverne i impulzivne. 

4. Način nošenja sa stresom

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovu skupinu osoba koje piju većinom čine žene, redom one koje imaju loše mišljenje o sebi i manjak samopouzdanja te se bore s anksiožnošću i depresijom. 

Znanstvenici savjetuju, idući put kada posegnete za čašom, razmislite zbog čega to činite. Ako je to način da se opustite nakon napornog dana i provedete vrijeme u ugodnom društvu, samo naprijed. No, ako ne stajete na toj jednoj čaši i redom se budite s mamurlukom, potražite pomoć. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pročitajte još: 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo