mikroorganizmi nas određuju

Znanstvenici povezali crijevne bakterije i ljudsku osobnost

U trbuhu nemamo leptiriće, ali imamo oko 100 trilijuna mikroorganizama koji imaju golem utjecaj na naš život

Foto: www.profimedia.hr
Život i stil/ 4.2.2020. u 15:20
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Bakterije, viruse, gljivice i protozoe koji žive u našim crijevima jednim imenom nazivamo mikrobiom.

Kao i u svemu ostalom u životu i ovdje je najbitnija ravnoteža. Kada među njima vlada sklad i balans, tijelo i psiha su zdravi. Mikrobiom ima golem utjecaj na sveukupno zdravlje, a znanstvenici ga tek počinju otkrivati.

Najnovija studija pokazala je da mikrobimom ima utjecaja i na našu osobnost. Istraživanje je provedeno na Oxfordu, a bit će objavljeno u ožujku u časopisu Human Microbiome.

"Osobnost je jednim dijelom naslijeđena, a jednim je određuje okruženje. No osim vanjskog svijeta, na nju utječe i onaj unutarnji", objašnjava za Inside voditeljica studije Katerina Johnson.

Foto: Pexels
Pexels

(FOTO: Pexels)

Njezino istraživanje pokazalo je da razina naše društvenosti može bit povezana s mikrobiomom crijeva. Veća raznolikost mikrobioma ukazuje na veću društvenost, dok manje raznolik mikrobiom može ukazivati na neuroticizam.

Upravo se čita

JEDNOSTAVNO OČARAVA

U 'Miriše na ljubav' glumi Serkanovu i Edinu kćer: Evo tko je preslatka sedmogodišnja Maya Basol

Ovo otkriće daje novu dimenziju proučavanju osobnosti te ukazuje na to da bi bolje razumijevanje mikrobioma moglo iznjedriti nove terapije za psihičke bolesti i poremećaje.

"Društvene interakcije, u kojima provodimo puno vremena i sve što pritom jedemo, utječu na naš mikrobiom i vrlo vjerojatno na naše ponašanje i psihološku dobrobit, na najnevjerojatnije načine", dodaje autorica.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Ispitanici u studiji koji su patili od nesanice imali su manje raznolik mikrobiom crijeva.

Rezultati također pokazuju da ljudi koji jedu prirodne probiotike poput kiselog kupusa i jogurta pokazuju niže razine anksioznosti, stresa, neuroticizma te je manja vjerojatnost da će oboljeti od psihičkih bolesti. No, isti ne vrijedi za osobe koje su probiotike uzimale kroz suplementaciju.

U crijevima društvenih ljudi prisutnije su bile bakterije Akkermansia, Lactoccus i Osciollospira, dok je kod nedruštvenih i povučenih ljudi bilo manje bakterija Desulfovibrio i Sutterella.

U studiji objavljenoj 2019. u časopisu Nature znanstvenici su štakorima presadili dio mikrobioma štakora koji pate od depresije. Nakon nekog vremena i štakori s presađenim mikrobiomom su počeli pokazivati znakove depresivnog ponašanja.

Više s weba