Obično nema ranih simptoma

Znanstvenici korak do razvijanja testa daha za rano otkrivanje raka pluća

Znanstvenici razvijaju test za rano otkrivanje raka pluća sličan analizatorima daha za utvrđivanje koncentracije alkohola u krvi kod vozača

Rak pluća jedan je od onih koji godišnje odnesu najviše života. Osim uobičajenih simptoma, postoje i oni manje za koje ne biste nikada pomislila da mogu ukazivati na tako tešku bolest.

Hina/ 17.8.2017. u 8:30
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Test je djelo znanstvenika Instituta Max Planck za istraživanje srca i pluća u Bad Nauheimu u Njemačkoj. Iako još nije spreman za tržište, pokazao je obećavajuće rezultate u prvim ispitivanjima.

"Test daha mogao bi olakšati i učiniti pouzdanijom detekciju raka pluća u ranim fazama, ali neće posve zamijeniti konvencionalne tehnike", rekao je vođa istraživanja Guillermo Barreto.

Određene molekule RNA, nukleinske kiseline prisutne u svim živim stanicama čija je glavna uloga prenošenje genetskog koda DNA potrebnog za sintezu proteina, promijene se zbog pojave raka.

Uspješno identificiraali rak pluća u 98 posto slučajeva

Znanstvenici su u izdahu izolirali jako niske koncentracije molekula RNA otpuštenih iz plućnog tkiva, utvrdili profil RNA kod ljudi koji su imali rak pluća i onih koji nisu i na osnovi tih podataka kreirali model za dijagnosticiranje bolesti.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

U ispitivanju provedenom na 138 ljudi čije je zdravstveno stanje bilo poznato, pokazalo se da je test uspješno identificirao rak pluća u 98 posto slučajeva. Planira se novo ispitivanje na više od 2000 ljudi u pet klinika za plućne bolesti. Znanstvenici planiraju i proširiti broj tumorskih markera kako bi se moglo identificirati različite vrste raka pluća.

Rano otkrivanje raka pluća bilo bi od iznimne važnosti

Rak pluća spada u najsmrtonosnije vrste raka i od njega je 2015. umrlo 1,69 milijuna ljudi od ukupno 8,8 milijuna umrlih od raka te godine, po podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).

Upravo se čita

užas

Velika tragedija u Rijeci: U vodenoj bujici preminuo muškarac, pronašli ga ispod automobila

Ljudi u ranim fazama raka pluća obično nemaju simptome, a kada se oni pojave obično bude prekasno. Tumor se rano otkrije gotovo uvijek slučajno. Zato bi test za rano otkrivanje bolesti bio jako važan.

Rana detekcija omogućila bi gotovo 70 posto pacijenata da žive još pet godina ili više, smatra Njemačko udruženje za rak.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Stručnjaci ipak poručuju da je najvažnija preventivna mjera prestati pušiti!