Kakvi su Britanci, a što vole Šveđani? / 'Poljaci sa sobom nose i salvete, Nijemci vole fjaku': Iznajmljivači otkrili kakvi su turisti u Hrvatskoj

Image
Foto: Pixsell/PIXSELL

Naravno, svi turisti vole gostoprimstvo.

26.8.2019.
10:20
Pixsell/PIXSELL
VOYO logo

Kakve su navike turista koji dolaze na odmor u Hrvatsku i što preferiraju, otkrili su za Slobodnu Dalmaciju mali iznajmljivači iz Splitsko-dalmatinske županije u kojoj se u prvih šest mjeseci 2019., prema sustavu eVisitor, u komercijalnim objektima odmaralo 1.084.817 turista, a ostvareno je 4.060.350 noćenja. To je devet posto više u dolascima i četiri posto više u noćenjima u odnosu na prošlu godinu.

Među stranim gostima prednjače Nijemci, slijede ih turisti iz Velike Britanije, SAD-a, Poljske, BiH, Francuske, Švedske, Češke...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Poljaci obično dolaze osobnim automobilom, koji napune do vrha. Napune i prijenosni hladnjak, ma svaku rupu u vozilu. Od hrane, pića do kućanskih potrepština, čak i papirnate ubruse donose sa sobom. Zato im, kad dođu, treba sat vremena da iznesu sve iz auta. Najčešće ostaju tjedan dana. Obično su to četveročlane obitelji", opisuje za Slobodnu Dalmaciju iznajmljivač Duje iz Strožanaca kraj Splita, navodeći kako gosti iz Poljske obično provode dane na plaži, kuhaju u apartmanu, a navečer uglavnom ne idu van na večeru, nego samo u šetnju, pri čemu najčešće konzumiraju sladoled ili odu na piće u neki od kafića.

"Ukrajinci preferiraju roštilj, to im je svetinja. Svaki dan na repertoaru imaju kobasice i piletina, pa opet tako u krug. Ako je u pitanju mladi bračni par, obično sa sobom povedu baku i djeda da im čuvaju dijete kako bi se mogli odmarati", kaže Duje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Antonija iznajmljuje apartman u Splitu, a kaže kako su njezini gosti mahom mlađe životne dobi koji, osim kupanja i noćnih izlazaka, žele nešto i vidjeti ako ostaju koji dan dulje u gradu. A svima su, slažu se naši sugovornici, najčešći izbor tura po Splitu, Trogir, Krka i otočni trojac Brač – Hvar – Vis. 

"Norvežani i Šveđani uopće ne pripremaju hranu u apartmanu. Jedu vani... Cijelo vrijeme su goli do pasa, bilo da je riječ o jutru ili večeri, koriste svaku zraku sunca. Često ujutro odlaze na trčanje, vole koristiti i našu teretanu. Vole otići i na rafting u Omiš, Bol na Braču, često uzimaju skuplju brodsku vožnju motornjakom kako bi sami mogli kombinirati gdje će i kako će. Malo su aktivniji od gostiju iz ostalih zemalja, a i bolje platežno sposobni da takav tip odmora mogu sebi priuštiti", objašnjava Duje, dugogodišnji iznajmljvač nekoliko apartmana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hvaranin Ante, koji iznajmljuje vilu s bazenom, hvali francuske i engleske goste.

"Francuzi vole putovati i u pravilu vole obići apsolutno sve u što manje vremena. Englezi su pak više fokusirani na gastronomiju, uvijek pitaju gdje mogu dobro jesti, a cjenovno smo im prihvatljivi. Vole laganini ritam, mjesta gdje nema prevelikih gužvi", nabraja vlasnik hvarske vile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nijemac, kaže Duje, parkira automobil i ne miče do kraja odmora. Ode na plažu, kad je gladan, ode jesti, ide van kad ga uhvati volja. Kad mu se kuha, uhvati se kuhače. Prioritet je opuštanje, bez velikog plana i aktivnosti. 

"Prati ih glas kao organiziranu i discipliniranu naciju, ali na odmoru pokušavaju "skinuti" našu fjaku. Čini mi se da im paše naš ritam da se ništa ne mora, nego rade on što im dođe. Odmor im traje minimalno tjedan do dva, a Austrijanci se zadrže najviše tjedan i, poput njemačkih susjeda, nemaju neki program, više se opuštaju", opisuje strožanački iznajmljivač koji je uočio i da se Talijani polako vraćaju. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Indijci sa sobom donesu osebujan miris istočnjačkih začina, a i kuhaju s njima. Uvijek dolaze velike obitelji, najmanje ih je četvero pa naviše. Oni imaju raspored, "to do" listu i ispišu kvačice u stilu "bio, obišao, bio...". Dođu s popisom toga što žele vidjeti i to odrade.

Takvi su i Kinezi, zapravo svi gosti koji dolaze s drugih kontinenata osim Amerikanaca, koji su nešto opušteniji. Oni su više fokusirani na doživljaj, bitno im je da im je dobro", kaže Antonija, ističući kako je ostala iznenađena time da smo kao destinacija postali sve zanimljiviji Rumunjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izanajmljivači se slažu i da je većina gostiju ugodno iznenađena čim se pokaže malo gostoprimstva, ako vide da je uređeno i čisto. I još nešto za kraj. 

"Gostoprimstvo malih iznajmljivača jedina je pozitivna stvar koja nas drži u turizmu naspram inercije države. Sve počiva na osobnom kontaktu, emociji... Na individualnoj inicijativi, a gost to zna cijeniti. Svaki taj mali znak pažnje – ubran cvijet ili smokva, feta pršuta, komad domaćeg sira, riba ili meso s gradela, malo vina, malo osmijeha i priče, uz to što je čisto i fino – to nas drži u odnosu na konkurenciju. Naravno, izuzev ljepote naše zemlje", zaključio je Ante za Slobodnu Dalmaciju

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo