dm svijet
Na Foginovom kupalištu 190 građana pregledalo madeže, sedam upućeno na daljnje preglede

U subotu, 20. srpnja na Foginovom kupalištu u Karlovcu, 190 građana pristupilo je besplatnom dermatološkom pregledu koji je održan u sklopu dm-ove inicijative "Moje ljeto – nešto drugačije".

Dr. med. Martina Kralj iz Opće bolnice Karlovac i dr. med. Iva Dediol iz Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice u Zagrebu pregledavale su madeže i promjene na koži te su sedam posjetitelja uputile na daljnje pretrage – njih petero zbog atipičnih madeža, jednu osobu zbog bazocelularnog karcinoma te jednu zbog mogućeg melanoma.

"Želimo osvijestiti javnost o važnosti redovitih dermatoloških pregleda u svrhu prevencije zloćudnih tumora kože. Najzloćudniji tumor kože, melanom, iz godine u godinu bilježi porast, a otkrije li se u ranoj fazi, on je u potpunosti izlječiv. U kasnijim fazama liječenje je komplicirano, a često i neizvjesno", upozorila je dr. med. Martina Kralj.

Dermatolozi Hrvatskog dermatovenerološkog društva ističu kako većina građana zna kako se zaštititi od sunca, no kako malo njih to znanje primjenjuje. Za bezbrižno i sigurno ljeto, napominju, tri su najvažnija pravila: obaviti preventivni dermatološki pregled, izbjegavati sunce između 10 i 16 sati te redovito nanositi proizvode za zaštitu sa širokim spektrom zaštite od UVA i UVB zraka tijekom boravka na suncu.

"Cilj inicijative 'Moje ljeto – nešto drugačije' jest potaknuti sugrađanke i sugrađane na odgovorno uživanje na suncu i još bolju brigu o zdravlju - jer zaštita je najbolja prevencija. Redoviti liječnički pregledi kože jako su važni i zato već deset godina organiziramo dermatološke preglede tamo gdje su građani najviše izloženi suncu – na plažama i kupalištima diljem Hrvatske. Nas u dm-u posebno raduje što se besplatnim dermatološkim pregledima svake godine pridružuje sve veći broj roditelja s djecom, čime potičemo razvijanje zdravih životnih navika i kod najmlađih. Uime dm-a zahvaljujem svim Karlovčankama i Karlovčanima što su nam se danas pridružili i podržali ovu inicijativu", izjavio je Ivan Horvat, marketing i PR menadžer dm-a.

Na Foginovom kupalištu u Karlovcu dm je osigurao i zabavne radionice za djecu jer se čak 80 posto ukupne akumulacije negativnih učinaka sunčeva zračenja događa upravo tijekom djetinjstva i adolescencije. Na radionicama su tako mališani ponovili da je uz kremu sa zaštitnim faktorom potrebno nositi šešir ili kapu, oči zaštititi naočalama te izbjegavati sunce kada je ono najintenzivnije.

Inicijativu čiji je cilj prevencija bolesti kože i edukacija građana o važnosti zaštite od sunca, dm provodi desetu godinu zaredom. Tijekom proteklih godina besplatnim pregledima kože i madeža, koje dm organizira u suradnji s Hrvatskim dermatovenerološkim društvom, pristupilo je skoro 11.500 građana, a oko 10 posto pregledanih upućeno je na daljnje preglede i liječenje.

Više informacija potražite na dm-ovoj internetskoj i Facebook stranici.

gdpr_consent=

Reci što misliš!