Ostani doma
Gastro

Zbog povoljnih cijena mnogi se kupci umjesto originalnih proizvoda poznatih brendova odlučuju za kupnju trgovačkih robnih marki. Naša Rašeljka Zemunović istražila je jesu li takvi proizvodi jednake ili barem slične kvalitete te doznala da ima i onih koji su potpuno identični u svemu, osim u cijeni.

Čokoladu - jednu originalnu, dakle originalni brend, a drugu zamjensku, odnosno trgovačku robnu marku - dali smo članovima udruge Potrošač da je probaju i kažu koja je ukusnija te koja im se čini kvalitetnijom. Kušao se i jogurt, zatim čips.

Prvi rezultati - i odmah iznenađenje! Mi smo očekivali možda veću naklonjenost originalnim brendovima, ali društvu su se svidjele i trgovačke robne marke - proizvodi nižih cijena koje su građani Hrvatske u košarice počeli stavljati prije 15 godina.

"Ti proizvodi u samom početku stavljanja na tržište nisu bili kvalitetni. Ali kako vrijeme teče i konkurencija je veća, tako je i sastav tih proizvoda sve bolji i bolji", rekao je Marijan Katalenić iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Ono što je nama donijelo 21. stoljeće, strani novčanici plaćaju već šezdeset godina. A ti su proizvodi, koji se kriju iza marki kao što su K plus, S Budget ili Clever, napravljeni prema posebnoj recepturi i dogovoreni direktno s proizvođačima. Često su znatno jefitniji i to zbog uštede u distribuciji i troškovima marketinga.

Ponekad se u ambalaži trgovačke robne marke krije originalan proizvod.

"Ovdje su dva proizvoda. Jedan je trgovačka robna marka, a drugi proizvođački. Ne možete ih razlikovati okusom ili izgledom. Postoje neke kemijske razlike. Ali prosječnom potrošaču to neće puno značiti i on će sigurno odabrati jeftiniji proizvod", kaže Katalenić.

Međutim, kad je riječ o mlijeku, tu ne bi trebalo razbijati glavu! Zbog specifičnih zakonskih normi, istim se proizvodom mora puniti i originalna i ambalaža trgovačke robne marke.

"Kada je riječ o kiselom vrhnju, onda je to ista proizvodnja kao i vlastita robna marka tog proizvođača. Kod nekih zahtjevnijih proizvoda se unaprijed definira različita receptura", kaže Danijel Vidiš iz Spara Hrvatska.

Deklaracije na svim proizvodima, a onda naravno i na trgovačkim robnim markama, trebalo bi dobro proučiti prije nego što ih serviramo svojim ukućanima.

"Ako ne mogu platiti onaj pravi brand, tražit ću robnu marku. I pokušavam naći neki balans u kvaliteti, okusu. I zbog toga ću dobro pročitati deklaraciju i tražim dopunske informacije trgovca. Nakon toga donosim odluku", rekao je Ilija Rkman iz Udruge Potrošač.

A u toj odluci presudna može biti i zemlja podrijetla, jer domaći kupci i dalje najviše vjeruju hrvatskoj proizvodnji.

Neke delicije baš i nećete pronaći u jeftinijim ambalažama trgovačkih robnih marki. Ali, ako potrošite malo više vremena, možda naletite na namirnice koje će vam zadovoljiti apetit, ali i uštedjeti koju kunu.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!