Ostani doma
Kolumne / Ana Čerenšek
Najdepresivniji dan u godini - istina ili mit?
www.profimedia.hr

Depresivni simptomi mogu biti potaknuti unutarnjim stanjem ili pak neproduktivnim načinima suočavanja sa stresnim događajima

Blue monday, kako inače nazivaju "najdepresivniji dan u godini", posljedica je, vjerovali ili ne, jedne reklamne kampanje! Tvorci plavog ponedjeljka kunu se da je njihova jednadžba izračuna nivoa depresije nekog dana valjana, no na žalost radi se o pravoj pravcatoj pseudoznanosti.

Usprkos tomu, ovakvi i slični događaji pružaju nam mogućnost promišljanja o tome koliko su zapravo naši dani depresivni? Koliko dan, kao takav, uopće može biti depresivan? 

Preporučeno za tebe

Depresivne simptome možete imati samo vi i to ne mora biti vezano za uvjete iz okoline. Depresivni simptomi (ne i prava depresija), mogu biti potaknuti unutarnjim stanjem, pretjeranim promišljanjem ili pak neproduktivnim načinima suočavanja sa stresnim događajima u okolini. Nekima od nas to polazi skroz loše za rukom, a neki su u tome pravi majstori, što dokazuju brojni ljudi koji, primjerice, znaju kako plesati na kiši, a osmijeh ne silazi s njihovih lica ni na najtežim danima koje možete susresti. Dakle, dani mogu biti teži ili lakši, sunčaniji ili maglovitiji, važno je kakav je naš način suočavanja s njima. Ne treba kontrolu prepuštati danu, niti ičemu drugome što se nalazi izvan našeg kruga kontrole. O čemu je riječ?

Krug kontrole

Postoji tzv. krug kontrole i svatko od nas ga posjeduje. U njega ulaze vaše misli, osjećaji, ponašanja i vaša fiziologija (razina aktivacije) i ništa više. Van njega se nalaze dva obruča - jedan je vezan za događaje i ljude nad kojima imate relativan utjecaj, dok drugi obruč čine prilike i uvjeti, osobe i događaji koji su potpuno van vaše kontrole (poput više ili manje plavog ponedjeljka). Iako je dobro ulagati u prvi krug kroz komunikaciju i odnose, kada se previše usmjeravamo na stvari koje dolaze iz vanjskih krugova, naš pravi krug kontrole se sve više smanjuje. Što je manji taj naš krug, manje smo sretni, više anksiozni, depresivni, zabrinuti i imamo dojam izmicanja tla pod nogama. 

Kako biste ovladali svakim danom, pa čak i onim "najdepresivnijim" počnite vježbati svoj krug kontrole. Birajte situacije koje zaslužuju vaš trud, a vi imate priliku uspjeti u pokušaju preuzimanja kontrole. Uvijek možete zamisliti svoje krugove i pokušati smjestiti situaciju u jedan od njih - ako je ta situacija daleko od centra, trebala bi biti daleko i od vašeg fokusa!

O autorici:

Ana Čerenšek je psihologinja i mentalna trenerica. Cijelu karijeru provodi u savjetodavnom radu sa stotinama sportaša, sportašica, menadžera, glumaca, pustolova, ali i s ostalima u potrazi za izvrsnošću. Predstavlja dio tima vrhunskih sportaša poput Damira Martina (srebrni veslač iz OI Rio 2016.), Lovre Majera (najbolji mladi nogometaš 2017. i 2018.) i Ivana Raiča (kapetan odbojkaške reprezentacije hrvatske). Ana provodi poslovne treninge i edukacije za niz domaćih i međunarodnih tvrtki. Uz Igora Čerenšeka bila je član tima Davora Rostuhara, jedinog Hrvata na Južnom polu 2018. godine.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!