Kolumne / Ivana Barišić
Nutricionistica na godišnjem odmoru - prehrambene navike i savjeti
www.profimedia.hr

Pokušajte dan-dva slijediti ovaj plan i vidjet ćete kako prštite od energije!

Odmah u startu priznajem da se na godišnjem odmoru, koji traje tri tjedna, apsolutno ne držim svojih uhodanih prehrambenih navika! Zašto? Odgovor je vrlo jednostavan, dan mi ne započinje u 7:00 sati jer spavam duže. Ne budi me budilica za posao, već imam prirodno buđenje organizma. To je sve sjajno, međutim tako preskačem doručak. Kaos!

Moj dan tijekom godišnjeg odmora počinje kao i većini ljudi: kasnijim ustajanjem iz kreveta i dužim ispijanjem jutarnje kave. I eto već je 11:00 sati kad krećem na plažu. Organizam mi ne unosi hranu do ručka ali i tada radim još veću grešku, kao i većina žena, nešto prigrizem dok pripremam ručak... Do tada sam napravila potpuni kolaps organizma, ne znam jesam li gladna, jesam li žedna, želja za raznim okusima hrane sada je na vrhuncu... Slijedi ručak i ritualno prejedanje uz čašu finog vina i druženje za stolom s obitelji i prijateljima. Eh da, sada se javlja onaj dobro poznati problem, poslije ručka mi se spava; troma sam i nemam volje ni za što. Radim još veću obmanu organizma: idem popiti jednu kratku kavu, da malo dođem k sebi, da se mrvicu razbudim... Kaos!

(Foto: Pexels)

Nižem grešku za greškom i nakon dva tjedna nalazim se u začaranom krugu u kojem se već budim svako jutro sve tromija i bez energije. Iskreno govoreći, potpuno sam se ulijenila. Kada tom osjećaju pridodam svakodnevno prebrojavanje preostalih dana godišnjeg odmora, za koliko se moram vratiti u režim grada, obaveza i posla, sustiže me lagani napad panike. Eh, onda kažem: STOP! Vrijeme je da se pripremim za kvalitetan povratak u gradsku vrevu i real life mode.

Nekoliko savjeta kako se pripremiti za povratak u stvarnost:

  • Krenite se buditi ranije, možda čak i da pokušate uvesti budilicu kao dio dana, tek toliko da se priviknete na ranije ustajanje. Organizmu je u prosjeku dovoljno 7 sati sna.
  • Započnite dan doručkom. S obzirom na to da ste još uvijek na odmoru, preporučam doručak za stolom jer imate dovoljno vremena. Omlet, integralni kruh, svježe povrće s malo začina i soli (jer oni ubrzavaju metabolizam) uz dovoljno tekućine za primjerenu hidrataciju. Preporučam sok svježe iscijeđenog limuna.
  • Za međuobrok ne budite lijeni i prezalogajite nešto osvježavajuće i hranjivo, kao što je home-made voćni jogurt. Izrežite ¼ breskve ili dinje i umiješajte u običan jogurt te ubacite koji komad orašastih plodova (izvor zdravih masnoća).
  • Kada dođe vrijeme ručka, preporučujem da konzumirate ribu. Naravno, ako ste na moru i imate vremena za uživanje u hrani. Orada (bijela riba) s gradela uz malo maslinova ulja i nekoliko kapi limuna. Prema želji možete dodati korjenasto povrće, ružmarin i peršin. Ova kombinacija ribe, uz blitvu s krumpirom, odlična je za ukusni ljetni ručak!
  • Preporučujem da za večeru konzumirate proteinski obrok, odnosno da svakako najviše što možete smanjite unos ugljikohidrata. Također, izbjegavajte voće navečer iz jednostavnog razloga – ono najčešće napuhuje. Stoga, osim ako ne želite ujutro imati trbuščić k'o balončić, ne jedite voće navečer.

Pokušajte dan-dva slijediti ovaj plan i vidjet ćete kako prštite od energije!

O autorici: 

Ivana Barišić, mag.nutricionizma, suosnivačica i direktorica Nutrilife Centra, rođena je u Zagrebu i diplomirala na Prehrambeno biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Nakon studija svoj rad započinje u velikim korporacijama, gdje se specijalizirala u području marketinga i menadžmenta. Svoje dugogodišnje iskustvo uokvirila je i pretočila u stvaranje nutricionističko–dijagnostičkog centra, Nutrilife, koji danas predstavlja novo doba nutricionizma u Hrvatskoj i regiji. Svoju strast prema zdravom načinu života (pravilnim odabirom prehrane i  tjelesne aktivnosti)  s ponosom predstavlja kroz svoj rad u Nutrilife Centru.

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!