Roditeljstvo
Novi podaci otkrili koliko točno sna novi roditelji izgube tijekom noći
Pixabay

Tek ste dobili bebu ili vam pak nije jasno kako su novopečeni roditelji vječno umorni? Kad otkrijete koliko sna izgube tijekom noći sve će vam biti jasno

Novi roditelji kronično su neispavana vrsta, a pravi je uspjeh kad 'uhvate' nekoliko sna u komadu. Ako pripadate toj skupini - niste sami. Novi podaci istraživanja tvrtke Sleep Junkie tvrdi da je 68 posto roditelja spavalo sedam ili više sati prije dolaska bebe. 

Kad u život dođu djeca, ta brojka pada na samo 10 posto ljudi.

Vječno nenaspavani?

Studija je provedena u obliku ankete i to na roditeljima koji imaju bebe mlađe od 18 mjeseci. Odgovarali su na pitanja o prvoj godini roditeljstva, a anketa je pokazala da je većina novopečenih  mama i tata imala tek pet ili šest sati sna.

(FOTO: Pexels)

Otprilike svaki roditelj izgubi oko 109 minuta sna tijekom prosječne noći i to za vrijeme čitave bebine prve godine. 

>> Dijete bi trebalo dobiti dovoljno ovog vitamina u ranoj dobi, inače može razviti probleme u ponašanju

Manjak sna izazova domino efekt: padaju koncentracija i raspoloženje, a samim tim raste iritabilnost i nervoza što u konačnici nije dobro za dijete.

I to će proći

Srećom, i to je samo faza koja će proći. Važno je isplanirati svoju borbu s manjkom sna kako biste osjećali što manje posljedice. Stručnjaci Hayley Bolton i Renee Learner otkrili su za Health nekoliko smjernica koje mogu pomoći.

>> Najčešći načini na koje roditelji narušavaju samopouzdanje djece

  • Stavite bebu spavati kad ste pospani, ali još uvijek budni
  • Zamračite sobu, tiho pričajte i izbjegavajte kontakt očima kad je vrijeme za spavanje

Anketa je otkrila još jedan iznenađujući podatak. Naime, novi roditelji provode čak 5 sati dnevno baveći se svakodnevnim zadacima, a vrlo malo troše na svoje mentalno zdravlje i dobrobit.

(FOTO: Pixabay)

  • sat vremena i 21 minutu provode šetajući bebu
  • sat vremena i 46 minuta provode hraneći bebu
  • 34 minute provode čitajući bebi

Bolton i Learner smatraju da je najvažnije uspostaviti rutinu za spavanje. Predlažu da stvorite redoslijed događaja, i sebi i bebi, prije kreveta koji ćete pratiti svakodnevno. 

Započnite tuširanjem ili kupanjem, zatim bebu i sebe presvucite u pidžamu. Vrijeme je za priču ili uspavanku koju čitate/pjevate u zamračenoj sobi. Naravno, rutinu prilagodite sebi i djetetu.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!