Roditeljstvo / Trudnoća
Vježbanje u trudnoći: Kada trudnica smije, a kada ne smije vježbati?
Pexels

Nekada se savjetovalo mirovati u drugom stanju, no danas vrijede drugačija pravila. Ipak, postoje stanja koja ne dozvoljavaju tvježbanje u trudnoći

Vježbanje u trudnoći tema je koja zanima sve veći broj trudnica. Mnoge se pitaju smiju li vježbati i kako prilagoditi vježbe stupnju trudnoće. Nekada se savjetovalo mirovati trudnoći, no danas vrijede drugačija pravila.

Većini zdravih žena koje nemaju rizičnu trudnoću mirovanje se više ne preporučuje, štoviše može biti i štetno - povećati rizik od stvaranja krvnih ugrušaka, oslabjeti mišiće i kondiciju te na taj način otežati porođaj, ali i oporavak rodilje te brigu za novorođenče (puno je lakše ženi koja je u kondiciji i ima energije skrbiti za malu bebu).

Prvih nekoliko tjedana trudnoće većina žena ni ne zna da su trudne te se bave svojim svakodnevnim aktivnostima pa tako i vježbanjem. Bilo bi dobro u prvom tromjesečju malo smanjiti intenzitet vježbanja, odnosno poslušati ginekologa jer je prvo tromjesečje najrizičnije. To ne znači da treba ostati kući i mirovati, nego ublažiti treninge.

Kod žena koje su bile tjelesno aktivne prije, no što su ostale u drugom stanju, vježbanje u trudnoći sasvim je prirodno, no one koje nisu, ne bi trebale uvoditi nagle promjene. Dovoljne su svakodnevne šetnje i lagane vježbe prilagođene trudnicama.

(FOTO: Pexels)

Vježbanje u trudnoći ima brojne benefite. Smanjuje rizik od opojave gestacijskog dijabetesa, povišenog krvnog tlaka u trudnoći, carskog reza i pretjeranog dobivanja na težini.

Koji su sportovi sigurni za trudnice, a koji opasni?

Rekreacija pogodna za trudnice uključuje hodanje, plivanje, areobik niskog intenziteta, trudnička joga ili pilates, jogging i prilagođeni trening snage.

Trudnicama se ne preporučuju kontaktni sportovi (hokej, boks, nogomet, košarka) , aktivnosti koje nose rizik od pada (skijanje, jahanje, rolanje, gimnastika)  te ronjenje i hot joga.

Savjetuje se vježbati 30 minuta, tri do četiri puta tjedno, umjerenim intenzitetom, što znači da tijekom vježbanja možete neometano govoriti.   

Kada trudnica ne smije vježbati?

Prije, no što krenu s vježbanjem, trudnice se obavezno moraju posavjetovati sa svojim ginekologom. Postoji nekoliko stanja u kojima vježbanje u trudnoći nije dozvoljeno.

To su: određene srčane bolesti, plućne bolesti, rizik od preuranjenog porođaja, krvarenje u drugom ili trećem tromjesečju, preeklampsija, anemija, hipertenzija, placenta previa.

Također, ukoliko osjete probleme s disanjem, bol u prsima, glavobolju, mučninu, grčeve u abdomenu i slabost u mišićima, trebaju odmah prestati s treninzima i provjeriti kod ginekologa je li sve u redu.

 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!