Ostani doma
Savjeti stručnjaka
Čarobni štapić za učenje postoji, ali ga treba naučiti koristiti
Thinkstock

Čarobni štapić nejasnoće pretvara u jasnoće, nerazumljivo u razumljivo, komplicirano u jednostavno, raspetljava zapetljano, poslaguje razbacano, kombinira neiskombinirano...

Mnogi bi voljeli da postoji neka čudotvorna formula u koju se svaki novi sadržaj samo ubaci, i na kraju, kao rješenje, ispadne kvalitetno znanje za pet! Savjeta za takav čarobni štapić nema... 

Iako sam samo nekoliko sekundi ranije tvrdila da nema čarobnog štapića za učenje, sada kažem da ga ima, ali... treba ga naučiti koristiti. Radi se o mišljenju.

Upravo se čita

Preporučeno za tebe

Razmišljanje je čarobni štapić koji sve nejasnoće pretvara u jasnoće, nerazumljivo u razumljivo, komplicirano u jednostavno, raspetljava zapetljano, poslaguje razbacano, kombinira neiskombinirano, organizira neorganizirano, povezuje ono još nepovezano, logički interpretira ono što je djelovalo nelogično...

Učenje je u jednu ruku prilično jednostavno, no zašto je tako teško?

To je i osnova programa Učimo učiti koji vodim, sve metode razvijene unutar programa zapravo se baziraju na aktivaciji misaonih sposobnosti i na korištenju mozga. Misliti treba vježbati, a kad ga uvježbamo, čarobni štapić za učenje funkcionirat će savršeno. Dakle, savjet za učenje je da prilikom učenja treba razmišljati. I to je to!

Uredan stol pospješuje učenje

Jedan nam je profesor na fakultetu ispričao priču koja mi se usjekla u sjećanje. Više se ne sjećam radi li se o izmišljenoj priči ili istinitoj anegdoti. Jedan je sveučilišni profesor došao u kabinet drugog sveučilišnog profesora čiji je radni stol bi prekriven papirima, mapama... Natrpan zatvorenim i rastvorenim knjigama. Profesor koji je došao u kabinet svoga kolege to je prokomentirao sljedećim riječima: "Nered na stolu, nered u glavi.''

Nakon nekog vremena ''neuredni'' je profesor navratio u kabinet onog prvog profesora. Kod njega je situacija na radnome stolu bila dijametralno suprotna. Uredan, blistav stol, bez ičega na njemu osim čašice s olovkama. Ovaj je profesor to prokomentirao ovako: "Prazno na stolu, prazno u glavi.'' 

Pod savjetima za učenje često se navode smjernice koje se odnose na izgled radnog prostora. Po meni je to manje bitno. Nekome odgovara red i u kaosu se ne može koncentrirati, štoviše, kaotična ga okolina čak ga čini nervoznim.

Neuredan stol pospješuje učenje

... no, nastavljam se na gornji razlog, ono što je nekome nered, nekome je drugome sasvim prihvatljiva radna okolina koja nema sputavajućeg utjecaja na učenje. 
Učenje je individualno. U smislu da nam kao različitim pojedincima odgovaraju ne samo različiti okolinski uvjeti učenja (izgled prostora, glazba/ tišina...), već i različiti stilovi učenja. Kakav savjet ovdje dati, osim - live and let live.... 

Postavljanje pitanja, a ne samo usvajanje odgovora 

Učenje se često doživljava kao usvajanje gotovih znanja. No, gotova ćemo znanja lakše usvojiti ako postavljamo pitanja koja nam pomažu da bolje povezujemo, zaključujemo i organiziramo, s jedne strane; a s druge strane pitanja nam omogućuju da gotova znanja kritički reflektiramo, kao i da stvorimo nova. Pitanja su sredstva kritike i stvaralački alati, pitanja su pokretači učenja. Stoga nemojte braniti djeci da pitaju. Tako najbolje uče.

Maja Jerčić autorica je programa ''Učimo učiti'' čiji je cilj razvoj vještina potrebnih za kvalitetno i samostalno učenje. Program se provodi u edukativno-savjetodavnom centru Budi svoj, a namijenjen je djeci i mladima. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!