Ostani doma
Savjeti stručnjaka

Psihologinja objašnjava možemo li se danas uopće sačuvati od stresa i kako to učiniti te daje vrlo korisne savjete za ublažavanje stresne svakodnevice

"Stres na poslu - to je tek jedna zanimljiva tema. Danas ljudi žele eliminirati stres oko sebe, ali to je lažno uvjerenje. Nažalost, moram vam odmah na početku razbiti neke iluzije - stres je stvaran i bit će ga sve više. Zašto? Zato što živimo u takvom društvu, modernom društvu koje se jako brzo razvija. Zamislite samo kako je život izgledao prije deset, petnaest i dvadeset godina. Nije li ta promjena koja nam je zapravo došla u posljednjih godina jednaka onoj u dvjesto godina prije toga", kaže psihologinja i mentalna trenerica Ana Črenšek te objašnjava što sve možemo učiniti. 

"Dakle, život se prije sporo mijenjao i čovjek se stigao adaptirati na to. Danas imamo toliko izvora 'stresnih informacija' oko nas, a mi se nismo dovoljno adaptirali. Dakle, evolucija kaska, čovjek nije stvoren da bi se nosio s današnjim vremenom odnosno može postati, ali bi morao početi raditi na tome", dodaje. 

"Znači kada pričamo o radu na sebi - to je nešto što vas može zaštititi od burnouta (sindrom sagorijevanja), možda ne dugoročno, možda ćete ga nekada i doživjeti, ali on ne treba biti neosviješten niti vas treba "opaliti" u glavu kada najmanje očekujete", kaže dalje. 

Vrijeme samo za sebe

"Dakle, ono što trebate napraviti je u svakodnevicu uvesti period kad ste sami sa sobom. Meditacija, vježba disanja, jutarnji rituali i rutine - sve to može pomoći da nekada provedete malo vremena sami sa sobom. I barem za početak osluhnete u kakvom se stanju nalazite jer kod burnouta je specifično to što vas neće pogoditi jedan dan točno u podne. I to je to, burnout je došao i kao da vas je mitraljezom pogodio. Burnout vam se lagano provlači, danima, kroz umor i zaboravljivost, kroz možda malo i nesanice. Da bi u nekom trenutku ojačao i postao stvaran za vas", dodaje te daje korisne savjete. 

"Dakle, ako si date malo vremena svaki dan, sjednete i odradite disanje vježbu disanja i maknete mobitel sa strane. Ako vam dan ne započne sa skrolanjem Instagrama i Facebooka nego s mirnim doručkom, možda i gledanjem kroz prozor pet minuta. Vi imate priliku biti sami sa sobom - opažanje vlastitog stanja pružit će vam priliku da možda i nešto poduzmete, a možda ćete ovaj put to napraviti na vrijeme", rekla je na kraju. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!