Savjeti stručnjaka
Fizioterapeut Dren Mlinarec: Bruto i neto vrijeme vježbanja jednostavnih i kompliciranih ljudi
www.profimedia.hr

Po prirodi sam jednostavna osoba i koliko god se trudio ne pronalazim dovoljno razumijevanja za ljude koji kompliciraju jednostavne stvari

Kad smo mali, roditelji nas uče da trebamo imati razumijevanja za druge ljude, "staviti se u njihovu kožu" ili "u njihove cipele". U školi nas uče da se to zove empatija i da ju trebamo razvijati, a kasnije kroz zdravstvenu psihologiju razvijamo ovu vještinu profesionalno. 

Ono što nam nitko nikad ne pokaže kako to izvesti da isključimo vlastiti mozak.

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Po prirodi sam jednostavna osoba i koliko god se trudio ne pronalazim dovoljno razumijevanja za ljude koji kompliciraju jednostavne stvari. Jedna od njih je vrijeme za vježbanje. Neki ga ne mogu pronaći, a neki to pretvaraju u cirkus.

Mogu se staviti "u tuđe cipele" i "tuđu kožu", mogu i "gledati njihovim očima", ali iza tih očiju je i dalje moj mozak i moje ideje kako sve jednostavno riješiti.

No potrudio sam se i sastavio upute za vježbanje za obje kategorije.

Upute za jednostavne ljude

Neto vrijeme 10 min, bruto vrijeme 10 min.

Nakon buđenja otkotrljajte se s kreveta dolje na prostirku, odvježbajte 10 min, produžite u kupaonicu i započnite dan.  

Upute za komplicirane ljude 

Neto vrijeme 7 min, bruto vrijeme još zbrajam. 

Pronađite jezero. Obavezno s labudovima. Okruženo stablima. Sa zelenim travnjakom uz samo jezero. Pričekajte dobro osvjetljenje. Razmotajte skupu prostirku. Premještajte skupu prostirku dok ne pronađete savršen kadar. Krenite s vježbom disanja u fotogeničnoj pozi nepraktičnoj za disanje, i krenite s fotografiranjem. “Selfie” ne može uhvatiti dobar kadar, treba vam ipak još netko. "Udavite" slučajnog prolaznika. Dajte mu detaljne instrukcije kako fotografirati vježbu na obali jezera. Neka pričeka da labud uplovi u kadar. Nije dobro, kasno je okinuo i ne vidi se pola labuda jer vam je već uplovio iza leđa. Ponovno. Objasnite mu pravilo zlatne sredine fotografije. I ručni fokus i bokeh efekt. Nije dobro. Ponovno. Pokupite vaš skupi pametni telefon koji se odbio od vaše glave i oprostite čovjeku što vas je glasno poslao u spolni organ vaše majke. Opraštanje je sve. Prihvatite ga takvog kakav jest. Prihvaćanje je sve.

(Foto: Pixabay.com)

Za sljedeću vježbu pronađite novog prolaznika. Neka fotografijom uhvati vjetar u krošnji. Moglo bi i bolje. Ponovno. I lišće kako pada na površinu jezera. Ponovno. Ovaj put uhvatite vaš skupi telefon na putanji prema vašoj glavi. Ovim načinom vježbanja razvili ste refleks hvatanja telefona. I predviđanje ljudskih reakcija. Biti ispred ljudskih reakcija je sve. Uputite čovjeka na meditaciju neka nauči kontrolirati svoje reakcije kako reakcije ne bi kontrolirale njega. Samokontrola je sve. Ponovite svaku vježbu s drugim dobronamjernim prolaznikom. Iskustvo je pokazalo da je najbolji omjer 1 vježba - 1 prolaznik. Iskustvo je sve. Smračilo se, a tek ste na 7. vježbi. Vrijeme leti.

A vrijeme je sve. Vrijeme i posvećenost. Večer je vrijeme za sortiranje fotografija, dodavanje filtera i postavljanje na društvene mreže. Pazite na vrijeme objave, o tome ovisi koliko će ljudi vidjeti vaše fotografije.

Organizacija je sve. Nazovite svoje roditelje koji vam plaćaju račune dok vi radite na osobnom razvoju i zahvalite im se. Zahvalnost je sve.

Stjepan Dren Mlinarec je fizioterapeut, a ljestvicu izvrsnosti neprestano podiže brojnim stručnim usavršavanjima u Hrvatskoj i inozemstvu. Idejni je začetnik i osnivač Rekreative Medical. Polaznicima daje širu sliku i satovi su više od samog vježbanja. Na lako razumljiv način uči ih umijeću usporenog pokreta i omogućuje shvaćanje povezanosti tijela, te koliko je lako primijeniti naučene obrasce kretanja u svakodnevnom životu.  

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Reci što misliš!